يكشنبه30 ارديبهشت 1403     Sunday, May 19, 2024
1400/01/22
کدخبر :45752
36
چاپ :

استاندار نرخ مشارکت اقتصادی بانوان کرمان پایین است

استاندار کرمان با بیان اینکه برنامه‌ریزی نرخ مشارکت اقتصادی بانوان این استان پایین و بیکاری این قشر بالا است گفت: بافت قومیتی و سنتی حاکم در بخش‌های مختلف کرمان دلیل اصلی پایین بودن این عدد است.

به گزارش دل عالم به نقل از ایرنا ،استاندار کرمان با بیان اینکه طبق گزارش سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی نرخ مشارکت اقتصادی بانوان این استان پایین و بیکاری این قشر بالا است گفت: بافت قومیتی و سنتی حاکم در بخش‌های مختلف کرمان دلیل اصلی پایین بودن این عدد است.

 علی زینی وند عصر شنبه در نشست شورای برنامه ریزی و توسعه استان کرمان به صورت ویدئوکنفرانس با حضور معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده با بیان اینکه این موضوع در شرایط فعلی استان طبیعی ارزیابی می‌شود افزود: تصویب ارتقای وضعیت زنان اقدامی موثر در بهبود شرایط بانوان استان قلمداد می‌شود.

وی اظهار داشت: کرمان به لحاظ نیروی انسانی جزو استان های پیشرو کشور است و زنان این استان نیز در برخی از حوزه ها پیشرو هستند اما تعداد بانوان در پست های مدیریتی بسیار اندک است.

استاندار کرمان سهم پایین اشتغال استان در بخش خدمات نسبت به برخی از استان ها را از دلایل دیگر بالا بودن نرخ بیکاری زنان استان برشمرد و افزود: متاسفانه در بخش گردشگری رشد قابل توجهی صورت نگرفته و همچنین کشاورزی سنتی و مرد محور است که سبب نرخ بالای بیکاری در بین زنان کرمان شده است.

وی با تبیین برنامه هایی که در سال جاری در این استان تدوین شده است، گفت: برنامه های مفصلی برای توسعه و پیشرفت کرمان تدوین کرده ایم و تمرکز امسال ما روی فعال کردن ظرفیت های نهان استان است.

زینی وند با اشاره به سهم زنان استان کرمان در پست های مدیریتی بیان کرد: سهم زنان در پست های مدیریتی میانی وضعیت خوبی دارد به طوری که حدود ۲۳ درصد این سهم را زنان به خود احتصاص داده اند اما تعداد زنانی که پست مدیرکلی دارند، کم است.

وی با بیان اینکه یکی از معاونان خود را یک بانوی توانمند کرمانی انتخاب کردم افزود: مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری و یک بانوی دیگر را برای پست فرمانداری پیشنهاد دادیم که هیچ یک از آنها پذیرفته نشد لذا امیدواریم تا پایان سال سهم زنان در پست های مدیریت ارشد را ارتقا دهیم.

برچسب ها : استاندار کرمان

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید :

  1. نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  2. نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  3. نظرات پس از ویرایش ارسال می‌شود.
دیدگاه شما ثبت شد
مطالب پیشنهادی
دل عالم

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به پایگاه خبری دل عالم می باشد.