پنج شنبه13 ارديبهشت 1403     Thursday, May 2, 2024
1400/11/07
کدخبر :62611
41
چاپ :

استاندار رییس‌جمهور دستور تکمیل سیل‌بند جنوب کرمان را ابلاغ کرد

استاندار کرمان با اشاره به خسارت‌های سیل اخیر در مناطق مختلف این استان از ابلاغ دستور تکمیل سیل‌بند در شهرستان‌های جنوبی از سوی رییس جمهور به وزیر کشور خبر داد.

علی زینی وند در دیدار با وزیر کشور، جزییات مصوبات سفر ریاست جمهوری و وزیر کشور به مناطق سیل زده استان کرمان را بررسی کرد.

به گزارش دل عالم به نقل از ایرنا، استاندار کرمان در تشریح مذاکرات و مصوبات این نشست گفت: یکی از مصوبات سفر رییس جمهور به جنوب این استان تکمیل سیل‌بند جیرفت بود که در زمان حضور حجت الاسلام رییسی در جنوب، در خصوص احداث و تکمیل سیل‌بند جیرفت توجیهات لازم را به رئیس جمهور ارائه و ضمن تبیین احداث آن، سازوکاری برای احداث سیل‌بند پیشنهاد دادم.

علی زینی وند افزود: وزیر کشور در این نشست اعلام کرد رییس جمهور روز یکشنبه گذشته همین استدلال و سازوکار را در هیات دولت مطرح و بر همین اساس و سازوکار از سوی رییس جمهور بر احداث سیل‌بند جیرفت و بر اجرا و عملیاتی شدن مصوبات و تسریع در رسیدگی به امور سیل زدگان در جنوب و شرق استان کرمان تاکید شد.

وی با توجه به اظهارات احمد وحیدی وزیر کشور اعلام کرد: در جلسه هیات دولت یکشنبه سوم بهمن ماه رییس جمهور به وزیر نیرو ابلاغ می کند تا با قید فوریت اقدامات مقدماتی لازم برای آغاز احداث ادامه سیل‌بند جیرفت را که مطالبه مردمی است و نقش مهمی در جلوگیری از تکرار سیلاب های هرساله در دشت رودبار و جازموریان دارد را به عمل آورد.

به گفته استاندار کرمان مقرر شد این مصوبه و دستور رییس جمهور با امضای وزیر کشور به عنوان نایب رییس ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران کشور به وزیر نیرو ابلاغ شود و اجرایی شدن آن را پیگیری کنم.

زینی وند تصریح کرد: سایر مصوبات سفر در خصوص جبران خسارات احشام، منازل نیز به معاونت عمرانی وزارت کشور، ستاد مدیریت بحران و دستگاه های مسئول، ابلاغ شده است.

استاندار کرمان گفت: مقرر شد تا روز شنبه تمامی خسارت های سیل اخیر برآورد شود تا روز یکشنبه در هیات دولت مطرح و مصوبات لازم و جدید اخذ شود.

زینی وند افزود: وزیر کشور بر فعالیت مستمر قرارگاه بازسازی مناطق حادثه دیده از سیل در سطح شهرستان و استان تاکید کرد تا با تلاش هایی که در حال انجام است زندگی مردم به حالت عادی برگردد و اوضاع کشاورزی مناطق نیز سامان یابد.

به گفته استاندار کرمان قرارگاه بازسازی مناطق حادثه دیده از سیل در این شهرستان و استان تشکیل شده و جلسات شهرستانی به طور مستمر و معمولا هر ۴۸ ساعت و جلسات استانی نیز به طور هفتگی و فوق العاده به ریاست استاندر و جانشینی موسوی معاون عمرانی برگزار می شود.

عملیات اجرایی سیل‌بند خرم با هدف جلوگیری از ورود روان آبها و سیلاب به مناطق جنوبی استان کرمان از سال ۱۳۵۰ آغاز شده و ۱۲۰ کیلومتر آن باقی مانده است.

بسیاری از مردم و مسئولان معتقدند که در صورت وجود این سیل‌بند خسارت کمتری به این منطقه وارد می شد.

استاندار کرمان همچنین امروز با معاون اقتصادی رییس جمهوری دیدار می کند.

جنوب استان کرمان دارای هفت شهرستان و یک میلیون نفر جمعیت است.

برچسب ها :

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید :

  1. نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  2. نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  3. نظرات پس از ویرایش ارسال می‌شود.
دیدگاه شما ثبت شد
مطالب پیشنهادی
دل عالم

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به پایگاه خبری دل عالم می باشد.