يكشنبه30 ارديبهشت 1403     Sunday, May 19, 2024
1400/01/22
کدخبر :45764
38
چاپ :

استاندار اقدامات زیرساختی مهاجرت معکوس را در کرمان رقم زد

استاندار کرمان گفت: احداث زیرساخت‌ها، بهسازی‌ها و ایجاد مشاغل خرد در برخی روستاهای استان مهاجرت معکوس را طی سال‌های گذشته رقم زده است و در این حوزه ها بنیاد مسکن نقشی اساسی دارد که از آن حمایت می‌کنیم

به گزارش دل عالم به نقل از ایرنا، استاندار کرمان گفت: احداث زیرساخت‌ها، بهسازی‌ها و ایجاد مشاغل خرد در برخی روستاهای استان مهاجرت معکوس را طی سال‌های گذشته رقم زده است و در این حوزه ها بنیاد مسکن نقشی اساسی دارد که از آن حمایت می‌کنیم.

 علی زینی‌وند  روز یکشنبه در دیدار نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن انقلاب مسکن و مدیرکل استان افزود: بنیاد مسکن نهادی قوی، شناخته شده و مورد توجه قشرهای محروم کشور قرار دارد.

وی ادامه داد: علاوه بر توجه به حوزه مقاوم‌سازی، ساخت و ساز، بهسازی و بسیاری از فعالیت ها در وقایع و حوادث دوشادوش نهادهایی امدادگر، همراه مردم بوده و نهادی انقلابی با بدنه بسیار توانمند و تاثیرگذار در کشور محسوب می‌شود.

زینی وند اظهار داشت: بنیاد مسکن در خط مقام معظم رهبری و امام خمینی(ره) را بوده و با فراز و فرود و تغییر دولت ها در کنار تمامی دولت ها قرار دارد و در هرجایی که دولت ها با مشکلی مواجه بودند، بازوی اجرایی است که فعالیت‌های آن کاملا مشهود است.

استاندار کرمان گفت: بنیاد مسکن در ساماندهی حاشیه نشینی و مسکن محرومان سیستان و بلوچستان اقدامات چشمگیری داشته و با ایجاد تغییرات چهره این مناطق را عوض کرد که این فعالیت نیز قابل توصیف نیست.

وی بیان داشت: فعالیت‌های بنیاد مسکن ازجمله بهسازی و اجرای طرح‌های هادی روستایی و مسکن محرومان در روستاهای استان کرمان هم به چشم می‌آید.

زینی‌وند افزود: بنیاد مسکن ۶ هزار واحد مسکونی محرومان از ۱۰ هزار سهمیه استان را احداث کرد که بخشی از آن تکمیل نشده و به گفته مسئولان مربوطه تا پایان این دولت به بهره برداری می‌رسد و اجرای این اقدامات در روستاهای استان مشهود است که جای قدردانی دارد.

وی با بیان اینکه بنیاد مسکن در بخش اقدام ملی مسکن نیز فعالیت می کند تصریح کرد: جمعیت روستایی ما در سطح استان های نخست کشور قرار دارد و یکی از اهداف ما نگهداشتن جمعیت روستایی است.

استاندار کرمان افزود: هرچقدر روستاها را آباد کنیم و جمعیت را در آن نگهداریم به همان میزان از آسیب های اجتماعی و حاشینه نشینی که سیما و منظر شهری را تخریب می‌کند، جلوگیری می شود.

وی عنوان کرد: باید مکملی برای بهسازی روستاها در ایجاد اشتغال و تقویت زیرساخت ها را برنامه‌ریزی کنیم که در این راستا ایجاد مشاغل خرد و بومگردی‌ها در دستور کار استان قرار دارد.

نماینده عالی دولت در استان کرمان ادامه داد: در حوزه صنایع دستی استان کرمان ظرفیت مناسبی دارد که در این سال‌ها مورد توجه قرار گرفته که امیدواریم روستاها را آبادتر کند.

برچسب ها : استاندار کرمان

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید :

  1. نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  2. نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  3. نظرات پس از ویرایش ارسال می‌شود.
دیدگاه شما ثبت شد
مطالب پیشنهادی
دل عالم

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به پایگاه خبری دل عالم می باشد.