يكشنبه30 ارديبهشت 1403     Sunday, May 19, 2024
1400/02/08
کدخبر :46376
29
چاپ :

استان کرمان رتبه برتر کشور را در پرداخت زکات دارد

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان کرمان گفت: رشد پرداخت زکات اعم از واجب و مستحب در استان کرمان موجب شد، رتبه برتر کشور را کسب کنیم.

به گزارش دل عالم به نقل از ایسنا،مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان کرمان گفت: رشد پرداخت زکات اعم از واجب و مستحب در استان کرمان موجب شد، رتبه برتر کشور را کسب کنیم.

"یحیی صادقی" امروز هشتم اردیبهشت ماه در جلسه شورای زکات استان کرمان اظهار کرد: رشد پرداخت زکات اعم از واجب و مستحب در استان کرمان موجب شد، رتبه برتر کشور را کسب کنیم و یکی از برادران اهل سنت ۷۲ نخل خرما را به نیت ۷۲ تن شهدای کربلا برای پرداخت زکات پلاک گذاری کرده است.

وی با اشاره به افزایش زکات واجب در استان از ۴ به ۱۱ میلیارد و در زکات مستحب از ۳ به ۴۹ میلیارد تومان بیان کرد: در زکات فطره گرچه رشد داشتیم اما با توجه به جمعیت، با شرایط مطلوب فاصله داریم هرچند ممکن است برخی شخصا زکات را پرداخت کنند.

صادقی تصریح کرد: ۶۰ درصد هزینه کرد زکات باید برای محرومین و ۴۰ درصد آن برای پروژه های عمرانی عام المنفعه باشد و در استان کرمان اما ۷۳ درصد برای محرومین و ۲۷ درصد برای پروژه های عام المنفعه است.

مدیرکل کمیته امداد استان کرمان خواستار خواستار تشویق کشاورزان پرداخت کننده زکات شد و گفت: در فصل برداشت زکات نیازمند کمک های لجستیک همه دستگاه ها هستیم زیرا فصل برداشت محصول محدود است.

به گزارش ایسنا، "علی زینی وند" استاندار کرمان نیز در این جلسه با تاکید بر کار تبلیغی بیشتر در زمینه پرداخت زکات به ویژه برای نسل جوان، افزود: ظرفیت استان کرمان در زکات بیش از میزان کنونی است و باید از زکات در مسائل مختلف از جمله محرومیت زدایی، بیشتر بهره برد.

وی با اشاره به لزوم مشارکت همه دستگاه ها در فرهنگسازی و پشتیبانی امر زکات بر تلاش در زمینه آزادی زندانیان جرائم غیرعمد تاکید کرد و گفت: خیرین و مدیران صنایع کمک قابل توجهی در این زمینه داشتند که از آنهای قدردانی می کنم.

زینی وند تصریح کرد: باید به خانواده زندانیان توجه کرد. ضمن اینکه جمع زیادی از زندانیان، مجرم نیستند.


مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید :

  1. نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  2. نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  3. نظرات پس از ویرایش ارسال می‌شود.
دیدگاه شما ثبت شد
مطالب پیشنهادی
دل عالم

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به پایگاه خبری دل عالم می باشد.