پنج شنبه13 ارديبهشت 1403     Thursday, May 2, 2024
1400/01/29
کدخبر :45890
36
چاپ :

از کشف 13 مورد احتکار تا تشکیل 21 پرونده قاچاق کالا در استان کرمان

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان از کشف 13 مورد احتکار در طرح نظارتی نوروز 1400 خبر داد و گفت: بیشترین احتکار مربوط به مرغ، برنج و نهاده های دامی بوده است.

به گزارش دل عالم به نقل از یسنا،رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان از کشف 13 مورد احتکار در طرح نظارتی نوروز 1400 خبر داد و گفت: بیشترین احتکار مربوط به مرغ، برنج و نهاده های دامی بوده است.

"مهدی حسینی نژاد" در گفت و گو با خبرنگار ایسنا، درخصوص طرح نظارتی ویژه نوروز 1400 گفت: این طرح از 15 بهمن ماه سال قبل آغاز و تا 15 فروردین ماه جاری ادامه داشت.

وی تعداد بازرسی های انجام شده در شمال استان را 19 هزار و 575 مورد اعلام کرد که 11 هزار و 277 مورد آن فقط در شهرستان کرمان صورت گرفته، افزود: 2161 پرونده صنفی در این بازه زمانی در استان تشکیل شده ضمن آنکه بیش از 500 گزارش مردمی به صورت تلفنی، حضوری یا کتبی در این مدت داشته ایم.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان ادامه داد: در طرح نوروزی 1400، بیشترین بازرسی های انجام شده مربوط به واحدهای مرغ و ماهی، روغن خوراکی، مصالح ساختمانی(سیمان) و میوه و تره بار بوده است.

وی بیشترین پرونده های صنفی تشکل شده را مربوط به مرغ، میوه، پوشاک، کیف و کفش دانست و بیان کرد: بیشترین شکایات دریافتی به ترتیب مربوط به مرغ گرم، سیمان، روغن خوراکی و تخم مرغ بوده که بیشترین تخلفات صورت گرفته به ترتیب مربوط به عدم درج قیمت، گرانفروشی، عدم صدور فاکتور خرید، عدم صدور صورتحساب و احتکار بوده است.

حسینی نژاد از کشف 13 مورد احتکار در طرح نظارتی نوروز 1400 خبر داد و گفت: بیشترین احتکار مربوط به مرغ، برنج و نهاده های دامی بوده است.

وی ادامه داد: 21 مورد پرونده در زمینه قاچاق کالا نیز در استان تشکیل شده که بیشترین تخلفات قاچاق کالا به ترتیب مربوط به دخانیات، لوازم آرایشی و بهداشتی، ماینر و لوازم پزشکی بوده است.

رییس سازمان صمت استان کرمان در پایان تعداد بازرسی توسط گشت های مشترک در طرح ویژه نوروز 1400 را 205 مورد اعلام کرد.


مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید :

  1. نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  2. نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  3. نظرات پس از ویرایش ارسال می‌شود.
دیدگاه شما ثبت شد
مطالب پیشنهادی
دل عالم

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به پایگاه خبری دل عالم می باشد.