دوشنبه24 ارديبهشت 1403     Monday, May 13, 2024
1400/08/08
کدخبر :58380
17
چاپ :

از طنازی در مطبوعات تا کتابت قرآن

سرانجام قرنطینه‌ی کرونایی‌ام به پایان رسید. یک‌راست رفتم موزه صنعتی تا آثار هفتمین سالانه‌ی خوشنویسی هنرمندان کرمانی را ببینم. کمی زود رفته بودم؛ اما نگهبان محبت نمود و درهای گالری را به رویم باز کرد.

 تماشای تابلوها در فضای ساکت و آرام گالری برایم لذت‌بخش بود، اما نگران بودم چرا  آن‌طور که انتظار داشتم بازدیدکننده‌ای نمی‌بینم! انصافا «۸۰ اثر نستعلیق، شکسته، ثلث نسخ، خط نقاشی و قطاعی» مجموعه‌ی کوچکی نیست. اسم خالق اثر را می‌خواندم و طبیعتا روی نام‌های آشنا تامل بیشتری می‌کردم.

به گزارش دل عالم به نقل از فردای کرمان، حالا که صحبت از نام‌ها شد دریغم می‌آید از استاد هنرمند علی‌اکبر اصفهانی نام نبرم. در مطبوعات، ایشان به طنزهایش از نشریه‌ی فکاهی توفیق تا مطبوعات محلی، و به ویژه همکاری با روزنامه‌ی بیداری و قینوس فردوس کویر شناخته می‌شود. در نشست‌های رو در رو هم طنز شفاهی و فی‌البداهه‌ی او پایان‌ناپذیر است.

کارنامه‌ی او اما به فعالیت‌های مطبوعاتی‌اش محدود نمی‌شود. مترجمی در شرکت ذوب‌آهن و فعالیت در انجمن خوش‌نویسان روی دیگر تلاش‌های او است. بسیاری ولی نمی‌دانند او به زیور هنر خوشنویسی آراسته است و کتابت کامل «قرآن مجید» را که کاری بسیار دشوار است، به سرانجام رسانده و منتشر کرده است.

هرچند در دی‌ماه سال نود و چهار موسسه‌ی فرهنگی مفرغ از او تجلیل کرد، اما به گمان من جامعه‌ی ما بیش از این‌ها به سرمایه‌های فرهنگی‌اش باید توجه کند. به ویژه آن‌که تجربه‌های زیسته‌ی اهالی فرهنگ و هنر می‌تواند حاوی نکاتی باشد که نسل امروز بدان نیاز دارد. برای ایشان سلامتی و عمر طولانی آرزو دارم.

برچسب ها :

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید :

  1. نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  2. نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  3. نظرات پس از ویرایش ارسال می‌شود.
دیدگاه شما ثبت شد
مطالب پیشنهادی
دل عالم

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به پایگاه خبری دل عالم می باشد.