شنبه15 ارديبهشت 1403     Saturday, May 4, 2024
1402/02/09
کدخبر :84678
15
چاپ :

از راه‌اندازی ۷ مرکز خرید گندم در جنوب کرمان تا برداشت رضایت‌بخش محصولات استراتژیک

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان از راه‌اندازی هفت مرکز خرید گندم در منطقه خبر داد و گفت: پیش بینی می‌شود بیش‌ از ۱۸۰ هزار تن گندم و ۶۰۰ تن محصول کُلزا برداشت شود.

رضا یونس زاده در حاشیه بازدید از مراکز خرید گندم در جنوب کرمان اظهار کرد: در سال زراعی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ برابر برنامه‌های ابلاغی وزارت جهاد کشاورزی و سیاست‌های اجرایی اقتصاد مقاومتی با پیگیری‌های دستگاه‌های اجرایی متولی بخش کشاورزی با مشارکت موثر کشاورزان بیش از ۴۰ هزار هکتار به کشت گندم و ۱۹۲ هکتار به کشت کلزا اختصاص یافته است.

به گزارش دل عالم به نقل از ایسنا، وی از برداشت ۱۸۰ هزار تن گندم در سال زراعی جاری خبر داد و افزود:  پیش بینی می‌شود با توجه به تلاش کشاورزان منطقه در فرآیند تولید و نزول رحمت الهی، بیش از ۱۸۰ هزار تن محصول گندم و ۶۰۰ تن کلزا  با کیفیت مطلوب و استاندارد تولید شود.

یونس زاده با بیان خرید ۹۰ هزار تن گندم و ۲۱۰ تن کلزا از کشاورزان، گفت: روند خرید محصولات استراتژیک همچنان ادامه دارد.
 
وی از توزیع ۹۸ درصدی سهمیه کود اوره خبر داد و افزود: با وجود مشکلات زیاد در بحث حمل و نقل و تدارک کود و کمبودهای ایجاد شده در طول سال، خوشبختانه در سال گذشته بیش از ۹۸ درصد سهمیه ابلاغی کود اوره حمل و توزیع شده است.
 
 مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان بیان کرد: برای جمع آوری، خرید و پرداخت قیمت محصولات نیز با پیگیری‌های مستمر با جلب مشارکت کارخانجات آرد استان با فعال شدن سیلوی جیرفت، کارخانه‌های آرد جیرفت، کهنوج، مراکز خرید چاه دادخدا قلعه گنج، تعاونی و دانه سایان رودبار، مرکز خرید فاریاب و کهنوج زمینه تخلیه و خرید محصول کشاورزان در هفت مرکز خرید تسهیل و فراهم شد.
 
وی افزود: با توجه به پیگیری‌های لازم در خصوص افزایش چشمگیر هزینه‌های تولید، جهت تداوم تولید در سال آینده و رفع نگرانی‌های کشاورزان، لازم است قیمت محصولات استراتژیک اصلاح و افزایش یابد.

برچسب ها :

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید :

  1. نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  2. نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  3. نظرات پس از ویرایش ارسال می‌شود.
دیدگاه شما ثبت شد
مطالب پیشنهادی
دل عالم

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به پایگاه خبری دل عالم می باشد.