جمعه14 ارديبهشت 1403     Friday, May 3, 2024
1402/12/26
کدخبر :104042
0
چاپ :

از توصیه‌های پورابراهیمی برای اجرای طرح‌های پیشران تا صادرات ۱.۸ میلیارد دلاری کرمان

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس گفت: باید همه طرح‌های پیشران اقتصادی استان سال آینده در دستور کار قرار گیرد.

محمدرضا پورابراهیمی در جلسه شورای توسعه و برنامه‌ریزی استان کرمان، اظهار کرد: طبق مصوبه اخیر سران قوا درباره تامین اعتبار پروژه‌هایی که پیشرفت بالای ۸۰ درصد دارند، خارج از اعتبارات بودجه‌ای، لیست پروژه‌های بالای ۸۰ درصد استان را تهیه کنید تا از این مصوبه بهره‌مند شوند.
وی ادامه داد: بودجه ۱۴۰۳ دو مرحله‌ای شد و جداول آن هنوز به تصویب نرسیده است، شورای برنامه‌ریزی استان باید پیگیری لازم را برای تخصیص اعتبارات داشته باشند.

به گزارش دل عالم به نقل از ایسنا، نماینده مردم کرمان و راور در مجلس بیان کرد: مراحل نهایی برنامه هفتم توسعه به پایان رسیده است و از ابتدای سال آینده، احکام این برنامه اجرا می‌شوند.

وی با تاکید بر اینکه پروژه‌های پیشران در استان باید پیگیری شوند، اظهار کرد: باید همه طرح‌های پیشران اقتصادی استان سال آینده در دستور کار قرار گیرند.

پورابراهیمی در تشریح طرح‌های پیشران اقتصادی استان، اظهار کرد: با دعوت از بزرگترین شرکت‌های اقتصادی کشور، سرمایه‌گذاری‌های مهم اقتصادی در بخش‌هایی مانند شهرک انرژی‌های خورشیدی، طرح بندر خشک و مرکز لجستیک، طرح فرو آلیاژ، طرح تولید ورق‌های پوششی صادراتی، تولید لاستیک‌های فوق سنگین، طرح پلاسما، طرح آشیانه تعمیرات هواپیماهای پهن پیکر، شرکت اکتشافی خاورمیانه در کرمان انجام و عملیات اجرایی آنها آغاز شده و در کرمان و راور ۱۵۰ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری جدید شده است.

وی با اشاره به وضعیت کارکنان شرکت زغال سنگ و نگرفتن حقوق چند ماهه، تاکید کرد: مقرر بود که شرکت زغالسنگ کرمان به صدر تامین واگذار شود، که نشد و نمی‌دانیم منشأ این کارشکنی کجاست.

مهدی حسینی‌نژاد، رئیس سازمان صمت شمال استان کرمان نیز در این جلسه از ۱.۸ میلیارد دلار صادرات کرمان در سال ۱۴۰۲ از گمرک ‌استان و گمرکات سایر استان‌ها خبر داد و افزود: صادرکنندگان استان کرمان ۹۰ درصد تعهد ارزی خود را انجام داده‌اند که نشان می‌دهد صادرکنندگانی متعهدند.

برچسب ها :

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید :

  1. نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  2. نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  3. نظرات پس از ویرایش ارسال می‌شود.
دیدگاه شما ثبت شد
مطالب پیشنهادی
دل عالم

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به پایگاه خبری دل عالم می باشد.