شنبه22 ارديبهشت 1403     Saturday, May 11, 2024
1400/08/19
کدخبر :58884
28
چاپ :

ادعای انتصابات غیرسیاسی در شهرداری

شهردار کرمان با تاکید بر این‌که انتصاب مدیران شهرداری بر اساس روابط سیاسی و شخصی انجام نخواهد شد، گفت که مردم می‌توانند از طریق سامانه‌ی «مردم شهر» گزینه‌های پیشنهادی خود را معرفی کنند.

وی با بیان این‌که اطلاعاتی که افراد در سامانه ثبت می‌کنند، کاملاً مخفی خواهد ماند، تاکید کرد که فراوانی معرفی افراد تاثیری در انتصاب ندارد.

به گزارش دل عالم به نقل از فردای کرمان، سعید شَعرباف‌تبریزی با بیان اینکه با تغییر شهردار، فضای عمومی منتظر تغییر در انتصابات است، گفت: «در این انتصابات هر چند رأی شهردار و تیم‌های تخصصی ملاک است، اما در بسیاری از موارد داده‌های مردم و تیم‌های تخصصیِ خارج و داخل مجموعه‌ی شهرداری نیز مهم تلقی می‌شود».

وی با تأکید بر این‌که دیگر روابط سیاسی و شخصی در انتصابات ملاک قرار نمی‌گیرد، بیان کرد: «مردم و کارشناسان می‌توانند افراد متخصص را معرفی کنند و در ادامه، اظهار نظر و پیشنهادهای آن‌ها بررسی می‌شود تا فضای عادلانه‌ای برای انتصابات ایجاد شود».

شعرباف‌تبریزی افزود: «در سامانه‌ی «مردم‌شهر»، مردم می‌توانند وارد سامانه شده و گزینه‌های پیشنهادی خود را ارائه دهند».

وی با بیان این‌که پیشنهادات ارائه‌شده به‌طور مستقیم در اختیار تیم ارزیابی شهرداری قرار می‌گیرد، گفت: «در این فضای عادلانه هر شخص می‌تواند خود یا دیگری را به‌عنوان فرد مناسب انتخاب کند».

شهردار کرمان افزود: «فاز اول انتصابات از طریق سامانه‌ی «مردم‌شهر» در بازه‌ی زمانی حداکثر یک‌هفته‌ای ایجاد می‌شود و با اطلاع‌رسانی واحد ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری کرمان، تا یک هفته در اختیار عموم قرار می‌گیرد».

وی با تأکید بر اینکه هر شخصی که دغدغه‌ی توسعه و پیشرفت شهر کرمان را داشته باشد، می‌تواند با معرفی افراد شایسته، سهمی در توسعه و آبادانی شهر داشته باشد، گفت: «اطلاعاتی که افراد در سامانه ثبت می‌کنند، کاملاً مخفی خواهد ماند».

شهردار کرمان با اشاره به این‌که فراوانی معرفی افراد تاثیری در انتصاب ندارد، افزود: «بعد از فرایند یک‌هفته‌ای، اسامی وارد کمیته ارزیابی خواهد شد و کمیته براساس شاخص‌های مشاغل و صلاحیت‌ها، افراد را رتبه‌بندی خواهد کرد».

برچسب ها :

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید :

  1. نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  2. نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  3. نظرات پس از ویرایش ارسال می‌شود.
دیدگاه شما ثبت شد
مطالب پیشنهادی
دل عالم

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به پایگاه خبری دل عالم می باشد.