جمعه14 ارديبهشت 1403     Friday, May 3, 2024
1402/08/18
کدخبر :96886
9
چاپ :

اختتامیه جشنواره ذوالفقار در کرمان برگزار می‌شود

۳۱۵۰ اثر از ۳۱ استان کشور به دبیرخانه این جشنواره ارسال شد و برگزیدگان در ۲۲ آبان ماه در هشت رشته معرفی خواهند شد.

مصطفی جعفری  در نشست خبری با محوریت سومین جشنواره ملی، فرهنگی و هنری ذوالفقار اظهار کرد: این جشنواره در راستای ترویج مکتب حاج قاسم سلیمانی برگزار می‌شود و هر ساله در سالگرد شهادت سیدالشهدای مقاومت از پوستر این جشنواره رونمایی می‌شود.

به گزارش دل عالم به نقل از ایسنا، وی با اشاره به سفر هیئت رئیسه دانشگاه فنی و حرفه ای کشور به کرمان در ۲۰ لغایت ۲۲ آبان ماه ادامه داد: در این دوره از جشنواره ملی، فرهنگی و هنری ذوالفقار با اضافه شدن بخش آزاد، زمینه شرکت همه اقشار در جشنواره فراهم شد.

دبیر جشنواره ملی، فرهنگی و هنری ذوالفقار با اشاره به اینکه دبیرخانه دائمی این جشنواره به کرمان داده شده، بیان کرد: ۳۱۵۰ اثر از ۳۱ استان کشور به دبیرخانه این جشنواره ارسال شد و برگزیدگان ۲۲ آبان ماه در هشت رشته معرفی خواهند شد.

وی با بیان این مطلب که امسال بخش علمی نیز به این جشنواره اضافه شده، تصریح کرد: حدود ۵۰ مقاله علمی به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده که ۲۰ مورد آن برگزیده و به صورت کتاب در خواهند آمد.

جعفری با اشاره به اینکه استان‌های کرمان، تهران، قم و خراسان رضوی به ترتیب بیشترین آثار را ارسال کرده‌اند، افزود: حدود ۱۷۵۰ اثر در بخش دانشجویی و ۱۴۰۰ اثر در بخش آزاد بوده و همچنین ۷۰ درصد شرکت کنندگان را بانوان تشکیل می‌دهند.

وی مقاومت، صلح، امید و کرامت انسانی؛ فرهنگ شهادت، ایثار و فداکاری؛ دفاع مقدس و راهیان نور؛ عدالت، انتظار، مهدویت و نیایش؛ فرهنگ و تمدن ایرانی ـ اسلامی؛ ولایتمداری، بصیرت افزایی و اخلاق گرایی؛ آزادی خواهی و میهن پرستی  را از جمله محورهای این جشنواره برشمرد.

دبیر اجرایی جشنواره ملی، فرهنگی و هنری ذوالفقار هنر خلاق؛ وحدت بخش؛ امید آفرین را از رویکردهای جشنواره دانست و عنوان کرد: این جشنواره در بخش های نقاشی، پوستر، عکس، خوشنویسی، موشن گرافی، شعر، داستان کوتاه و مقاله برگزار شد.

وی در بخش دیگر سخنانش عنوان کرد: کنسرسیوم اشتغال با توجه به نیاز صنایع و در راستای تامین اشتغال فارغ التحصیلان دانشگاه فنی و حرفه ای تشکیل شده و در این راستا ۱۸ تفاهمنامه نهایی و در ۲۱ آبان ماه این تفاهمنامه‌ها امضاء خواهند شد.

رئیس دانشکده فنی و حرفه ای چمران کرمان در ادامه اظهار کرد: سایت جدید دانشکده فنی و حرفه ای دختران سیرجان در روز ۱۸ آبان ماه جاری افتتاح خواهد شد.

برچسب ها :

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید :

  1. نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  2. نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  3. نظرات پس از ویرایش ارسال می‌شود.
دیدگاه شما ثبت شد
مطالب پیشنهادی
دل عالم

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به پایگاه خبری دل عالم می باشد.