شنبه15 ارديبهشت 1403     Saturday, May 4, 2024
1400/06/01
کدخبر :54044
46
چاپ :

احتمالا استان کرمان از قله پیک کرونا گذر کرد

استاندار کرمان بیان کرد: از روز گذشته شیب ابتلا در استان کرمان نزولی شده و احتمالا کرمان جزو استان هایی است که از پیک بیماری عبور کرده است.

"علی زینی وند"  در جلسه قرارگاه امام رضا علیه السلام با حضور فرمانده کل سپاه پاسداران گفت: طبق گزارشات حدود ۷۰ درصد مردم استان کرمان در ایام تاسوعا و عاشورا پروتکل های بهداشتی را رعایت کرده اند.

به گزارش دل عالم به نقل از ایسنا، وی اظهار کرد: متاسفانه تا ظهر روز گذشته نزدیک به ۲۰۰۰ بیمار کرونایی در بیمارستان های استان کرمان بستری بودند و تقریبا حدود ۵۰۰ نفر مراقب در منزل داریم.

استاندار کرمان با اشاره به اینکه بیمارستان های استان از همه ظرفیت های خود استفاده کرده اند، افزود: همزمان حدود ۳۰۰۰ بیمار مبتلا به کرونا در استان را داریم مدیریت می کنیم؛ برخی از بیماران ما از استان های همجوار هستند.

وی بیان کرد: از روز گذشته شیب ابتلا در استان کرمان نزولی شده و احتمالا کرمان جزو استان هایی است که از پیک بیماری عبور کرده است.

زینی وند اظهار کرد: تقریبا کارهای سلبی و کنترلی آستانه تحمل مردم را به آخر رسانده اما با این وجود مردم در این پیک نیز محدودیت ها را رعایت کردند و دیگر باید به سمت واکسیناسیون گسترده حرکت کنیم.

وی افزود: با توجه به ظرفیت هایی که ایجاد شده در استان کرمان می توانیم روزانه یک درصد جمعیت استان را واکسینه کنیم.

 حجت الاسلام و المسلمین"حسن علیدادی سلیمانی" نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان نیز در این جلسه با تسلیت ایام عزاداری امام حسین علیه السلام گفت: امام حسین علیه السلام در شب عاشورا بیعت را از یارانش برداشت تا فقط مخلصین بمانند و در روز عاشورا نیز به دنبال یار می گردد تا از بین این سپاه چند ده هزار نفری دشمن اگر احیانا فرد پاکی در بین ناپاکان قرار گرفته، حتما جذب شود و در رکاب امام قرار گیرد.

وی در بخش دیگری از سخنانش بیان کرد: سپاه ثارالله استان کرمان در کنار همه ماموریت های خود که به خوبی انجام می دهد اقدامات شایسته ای در حوزه مبارزه با کرونا همچنین در محرومیت زدایی و ترویج مکتب حاج قاسم سلیمانی انجام داده و به خوبی درخشیده است.

برچسب ها : استاندار کرمان

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید :

  1. نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  2. نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  3. نظرات پس از ویرایش ارسال می‌شود.
دیدگاه شما ثبت شد
مطالب پیشنهادی
دل عالم

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به پایگاه خبری دل عالم می باشد.