دوشنبه24 ارديبهشت 1403     Monday, May 13, 2024
1401/02/07
کدخبر :65141
20
چاپ :

اجرای ۶ طرح پایلوت بررسی سازگاری ارقام گردوی گرمسیری در جنوب کرمان

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی جنوب استان کرمان از اجرای ۶ طرح پایلوت بررسی سازگاری ارقام گردوی گرمسیری (پکان) در جنوب کرمان در ۲ سال اخیر خبر داد.

حسین صالحی اظهار داشت: امسال سه طرح پایلوت بررسی سازگاری ۱۰ رقم تجاری پکان(گردوی گرمسیری) در شهرستان های فاریاب منطقه زهمکان، شهرستان قلعه گنج منطقه مارز و شهرستان عنبرآباد اجرا شد.

به گزارش دل عالم به نقل از ایرنا، وی ادامه داد: همچنین سه طرح پایلوت سازگاری ۱۴ رقم تجاری درختان پکان در سال گذشته شامل ۲ طرح در مناطق کوهپایه ای با آب و هوای معتدل و منطقه دشت جیرفت با آب و هوای گرم  و یک طرح در شهرستان کهنوج اجرا شده است.

معاون تولیدات گیاهی سازمان هدف از اجرای این پایلوت ها را بررسی سازگاری ارقام تجاری پکان با توجه به تنوع آب و هوای منطقه جنوب کرمان برشمرد و گفت: نهال های پیوندی با همکاری و هماهنگی دفتر امور میوه های سردسیری معاونت باغبانی از مرکز تحقیقات صفی آباد دزفول تهیه و جهت کشت بصورت مشارکتی در اختیار کشاورزان قرار گرفت.

صالحی افزود: طرح های بررسی سازگاری ارقام از زمان کشت نهال و در مراحل نگهداری و مدیریت باغ با نظارت کارشناسان سازمان جهاد کشاورزی و محققان مرکز  تحقیقات مدیریت شده و نتایج نهایی سازگاری ارقام درختان پکان با توجه به آب و هوای هر منطقه اعلام می شود.

وی با بیان اینکه درخت پکان یا گردو گرمسیری گیاهی از خانواده گردوسانان است، گفت: این درخت نیاز سرمایی کمی داشته و در مناطق گرم بخوبی رشدکرده و میوه می دهد.

سازمان جهاد کشاورزی جنوب ڪرمان مستقل از مرکز استان، هفت شهرستان را با جمعیت یک میلیون نفر تحت پوشش قرار می دهد.

برچسب ها :

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید :

  1. نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  2. نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  3. نظرات پس از ویرایش ارسال می‌شود.
دیدگاه شما ثبت شد
مطالب پیشنهادی
دل عالم

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به پایگاه خبری دل عالم می باشد.