يكشنبه16 ارديبهشت 1403     Sunday, May 5, 2024
1400/02/09
کدخبر :46401
21
چاپ :

اتخاذ تدابیر لازم برای مواجهه با کرونای هندی در استان کرمان

استاندار کرمان گفت: در جلسه ای با حضور مسوولان تراز اول استان، تدابیر لازم برای مواجهه با ویروس کرونای هندی اتخاذ شد.

به گزارش دل عالم به نقل از ایسنا،استاندار کرمان گفت: در جلسه ای با حضور مسوولان تراز اول استان، تدابیر لازم برای مواجهه با ویروس کرونای هندی اتخاذ شد.

دکتر«علی زینی وند» در حاشیه جلسه کمیته امنیتی و انتظامی ستاد مقابله با کرونای استان کرمان اظهار کرد: با توجه به اینکه ویروس کرونای هندی شیوع پیدا کرده و اخباری هم مبنی بر اینکه در کشورهای افغانستان و پاکستان مشاهده شده، استان ما به نوعی بعد از سیستان و بلوچستان کانون اول این موضوع می تواند باشد و تقریبا فرض ما این است که ویروس قطعا ورود می کند.

وی افزود: بر این اساس در کنار جلسات عادی مدیریت کرونا که در استان داریم و برقرار است امروز جلسه ای با مسئولین تراز اول استان برگزار و تدابیر لازم اتخاذ شد.

استاندار کرمان بیان کرد: در دو وجه آمادگی مراکز درمانی و گسترش آمادگی نقاهتگاهی و افزایش تخت های بیمارستان ها برخی از بیمارستانهای مراکز نظامی و انتظامی آمادگی کامل دارند و بسیج و سپاه آمادگی خود را اعلام کردند و در حوزه تجهیزات از جمله ونتیلاتور، تخت ها، اکسیژن و کپسول اکسیژن سیار تدابیری در نظر گرفتیم.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی استانداری کرمان، وی همچنین به کنترل ورودی های استان کرمان از سمت استان سیستان و بلوچستان و از طرف مرز که اتباع خارجی هستند اشاره کرد و گفت: مقرر شد نیروی انتظامی با همکاری سپاه ورودی ها را به جد کنترل کند و همچنین طرح مهار اتباع خارجی را که بنا بود به جد دنبال شود، کنترل شود و از ورود اتباع خارجی به استان جلوگیری کنیم.

زینی وند گفت: مقرر شد از مسافرانی که ممکن است از پاکستان به استان آمده باشند، تست گرفته شود و البته ورودشان در حال حاضر ممنوع است و کسانی که از قبل وارد شدند تست گرفته شود و مکانی برای قرنطینه آماده کردیم که اگر چنین مواردی مشاهده شد و تست ویروس هندی مثبت بود بلافاصله در استان قرنطینه شوند و از گردش بیشتر در استان و کشور جلو گیری شود.

استاندار کرمان در پایان تصریح کرد: در هرصورت آمادگی کامل داریم.

برچسب ها : استاندار کرمان

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید :

  1. نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  2. نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  3. نظرات پس از ویرایش ارسال می‌شود.
دیدگاه شما ثبت شد
مطالب پیشنهادی
دل عالم

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به پایگاه خبری دل عالم می باشد.