جمعه14 ارديبهشت 1403     Friday, May 3, 2024
1402/10/09
کدخبر :99355
19
چاپ :

آژانس گردشگری در ارگ جدید بم راه‌اندازی می‌شود/ تدوین طرح ارگ تا ارگ

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی ارگ جدید بم از راه‌اندازی آژانس گردشگری در این منطقه خبر داد و گفت: یکی از اهداف منطقه ویژه اقتصادی بحث گردشگری است و در این راستا در حال تکمیل زیرساخت‌ها هستیم.

هادی شهسوارپور  در کارگروه گردشگری شهرستان بم اظهار کرد: یکی از اهداف منطقه ویژه اقتصادی بحث گردشگری است که یک زون گردشگری در این منطقه به مساحت ۲۳۵ هکتار داریم.

به گزارش دل عالم به نقل از ایسنا، وی افزود: ظرفیت گردشگری خوبی در بم وجود دارد که باید اقامت را افزایش دهیم و برنامه‌های زیادی داریم که شامل تاسیسات و ایجاد زیرساخت لازم مانند یک هتل دیگر در منطقه است و تکمیل واحدهای نیمه تمام مانند قصر یخ، زورخانه و مجموعه پارک آبی، شهربازی پیست موتورسواری و و ... نیز در دستور کار قرار دارد.

شهسوارپور بیان کرد: در بحث اقامت گردشگر در حال بازسازی و تجهیز ۱۰ خانه از مجموعه ارگ قدیم هستیم تا بتوانیم از ظرفیت ارگ قدیم استفاده کنیم.

وی ادامه داد: منطقه ارگ جدید نیز در حال راه‌اندازی یک آژانس گردشگری قوی است تا بتوانیم در بحث گردشگری از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های شهرستان بم و دیگر شهرستان‌های شرقی استان کرمان استفاده کنیم.

مدیرعامل منطقه اقتصادی ارگ جدید بم با اشاره به ظرفیت کویر در بحث گردشگری گفت: کویر ظرفیت و پتانسیل با ارزشی است که نیاز به یکسری امکانات مانند اتومبیل آفرود و امکانات اقامت در کویر را دارد و همچنین باید بوم‌گردی‌ها در این حوزه ایجاد شود.

وی افزود: ظرفیت‌های بی نظیری در باغشهرهای بم و بروات در خصوص اقامت گردشگر وجود دارد و ساماندهی اطراف ارگ قدیم و گسترش خانه‌های بوم‌گردی می‌تواند در این زمینه بسیار موثر باشد.

شهسوارپورگفت: سعی داریم این ظرفیت‌ها را فعال کنیم و در راستای توسعه گردشگری، برای اجرای طرح ارگ تا ارگ، در حال  تملک زمین هستیم.

 سیدمهدی طبیب زاده رئیس اتاق بازرگانی استان کرمان نیز در این نشست اظهار کرد: بخش گردشگری می‌تواند یکی از پیشران‌های اقتصادی استان کرمان باشد و این مهم نیاز به توجه دارد.

وی بیان کرد: عدم وجود باور به توسعه گردشگری یکی از مشکلات این بخش است زیرا اگر با ابعاد و کارکرد خوب گردشگری مسئولان ما آشنا شوند، قطعا برای پیشرفت آن تلاش بسیار می‌شود.

طبیب زاده بیان کرد: ما در حوزه شناختی نتوانستیم کالای گردشگری استان و پتانسیل و ظرفیت‌های بالای آن را معرفی و عرضه کنیم و در نتیجه باید شناخت را ایجاد کنیم تا عرضه خوبی داشته باشیم.

وی ادامه داد: اتاق بازرگانی قصد دارد در یک برنامه مقطعی استان کرمان و شهرستان‌ها را به عنوان پتانسیل گردشگری به کشور معرفی کند.

رئیس اتاق بازرگانی استان کرمان با بیان اینکه طرح کرمان ۱۴۰۴ در راستای معرفی فرصت‌ها و جاذبه‌های گردشگری استان را در دست تدوین داریم، گفت: اگر کالای گردشگری  مرغوبی را عرضه کنیم، تقاضا خود به خود شکل می‌گیرد.

در ادامه یوسف سجادی رئیس کمیته گردشگری شرق استان کرمان گفت: تنها دو خانه بوم‌گردی در بم  وجود دارد که بسیار کم است. با توجه به باغشهر بودن بم می‌توان بوم گردی را در این شهر رونق بدهیم .

وی اظهار کرد: از ۹ اثر ثبت جهانی استان کرمان، چهار اثر به بم تعلق دارد و برای بیشتر دیده شدن ظرفیت‌های گردشگری در بم باید زیرساخت‌های لازم را ایجاد کرد.

برچسب ها :

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید :

  1. نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  2. نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  3. نظرات پس از ویرایش ارسال می‌شود.
دیدگاه شما ثبت شد
مطالب پیشنهادی
دل عالم

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به پایگاه خبری دل عالم می باشد.