جمعه14 ارديبهشت 1403     Friday, May 3, 2024
1402/09/23
کدخبر :98516
31
چاپ :

آغاز فصل جدید کاوش‌های تپه کنارصندل در گرو همکاری فرمانداری جیرفت است

معاون میراث‌فرهنگی، اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان گفت: آغاز کاوش‌های باستان‌شناسی تپه کنارصندل در گرو همکاری فرمانداری جیرفت است.

مجتبی شفیعی  با اعلام این مطلب اظهار کرد: با توجه به ابلاغ تخصیص‌های شش ماهه سال مالی ۱۴۰۲، اما متاسفانه به دلیل کمبود منابع مالی امکان عقد قرارداد و آغاز کاوش و مطالعات تپه کنارصندل جیرفت فراهم نشده است.

به گزارش دل عالم به نقل از ایسنا، وی افزود: امیدواریم در ماه‌های آتی با تامین منابع مالی و همکاری فرمانداری، شورای شهر و شهرداری جیرفت، این کاوش‌ها از سر گرفته شود.

معاون میراث‌فرهنگی، اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان ادامه داد: کاوش‌های باستان‌شناسی اعتبار دائمی ندارد و برای تامین هزینه‌های کاوش و حفاظت از آثار کشف شده، نیاز به اعتبار است.

شفیعی خاطرنشان کرد: در سال‌های گذشته کاوش‌های مشترک خوبی بین "دانشگاه‌ توبینگن آلمان" و "دانشگاه جیرفت" انجام شده است که امیدواریم این فعالیت‌ها دوباره آغاز شود.

برچسب ها :

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید :

  1. نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  2. نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  3. نظرات پس از ویرایش ارسال می‌شود.
دیدگاه شما ثبت شد
مطالب پیشنهادی
دل عالم

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به پایگاه خبری دل عالم می باشد.