سه شنبه1 خرداد 1403     Monday, May 20, 2024
1400/10/14
کدخبر :61409
25
چاپ :

آخرین خبرها از امدادرسانی به روستاهای سیل‌زده در قلعه‌گنج کرمان

بخشدار مرکزی و مسئول هلال احمر شهرستان قلعه گنج در جنوب استان کرمان آخرین روند امدادرسانی هلال احمر به روستاهای سیل زده در این منطقه را تشریح و تاکید کردند.

حسین احمدی بخشدار مرکزی قلعه گنج  تشریح کرد: از روز گذشته با پایان یافتن بارش باران در بخش مرکزی قلعه گنج نیروهای امدادی هلال احمر از طریق دستگاه های سنگین لودر و تراکتور به روستاهای سیل زده از جمله شهید چاه نصیری زر و جنگل آباد ورود پیدا کردند و در حال توزیع اقلام غذایی و امدادی به خانوارهای این روستاها هستند.
وی گفت: با فروکش کردن طغیان رودخانه های فصلی به جز ۲ روستای مذکور راه دسترسی به سایر روستاهای بخش مرکزی قلعه گنج باز شده و امکان تردد به وجود آمده است.
به گفته وی برای ورود به برخی روستاها نیاز به دستگاه های امدادرسان بزرگ مانند لودر و بولدوزر برای بازگشایی راه هاست.

به گزارش دل عالم به نقل از ایرنا، احمدی ادامه داد: در مجموع ۲۰ روستا در بخش مرکزی قلعه گنج در محاصره سیل و آبگرفتگی قرار داشتند که خانوارهای این روستاها با ورود آب به منازل مسکونی  دچار خسارت شده اند و امدادرسانی به آنها ادامه دارد.

وی گفت: علاوه بر بروز خسارت به منازل روستایی در قلعه گنج با طغیان رودخانه های فصلی در اراضی کشاورزی بسیاری از چاه های کشاورزی و مزارع تخریب یا پوشیده از گل و لای شده اند.

احمدی گفت که برآورد میزان خسارت های ناشی از سیلاب در قلعه گنج در دستور کار قرار دارد.

ابراهیم ماندگاری سرپرست جمعیت هلال احمر شهرستان قلعه گنج نیز ضمن تشریح امدادرسانی به مناطق سیل زده گفت: اقلام غذایی و امدادی شامل پتو، موکت و بسته های غذایی ۷۲ ساعته در حال توزیع است.

به گفته وی اسکان اضطراری سیل زدگان در این شهرستان در سالن های سروشیده و با نصب چادر ور ورزشگاه شهید تفضلی در مرکز شهر قلعه گنج انجام شده است.

ماندگاری افزود که تیم ارزیابی و امداد هلال احمر نیز از شهرستان بم برای کمک به امدادرسانی به این منطقه اعزام شده است.

قاسم احمدی شهردار قلعه گنج نیز گفت: حدود ۲۰۰ خانوار در محله های شهری قلعه گنج نیز دچار آبگرفتگی شدید شده بودند و خسارت های وارده به آنها در دست بررسی است.

 در قلعه گنج حاکیست که در مسیر قلعه گنج - بخش چاه دادخدا ۲ دهنه پل یک پل در محدوده روستای شمس آباد و دیگری در روستای چاه زنگی براثر طغیان رودخانه ها نشست کرده و امکان تخریب آنها وجود دارد که با حضور نیروهای راهداری در موقعیت این پل ها تردد با احتیاط انجام می شود و از ورود دستگاه های سنگین تریلر، لودر و کمپرسی بر روی آنها تا اطلاع بعدی جلوگیری شده است.

شهرستان قلعه گنج در ۴۲۰ کیلومتری جنوب استان کرمان قرار دارد.

برچسب ها :

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید :

  1. نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  2. نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  3. نظرات پس از ویرایش ارسال می‌شود.
دیدگاه شما ثبت شد
مطالب پیشنهادی
دل عالم

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به پایگاه خبری دل عالم می باشد.