پنج شنبه13 ارديبهشت 1403     Thursday, May 2, 2024
1400/05/20
کدخبر :53610
31
چاپ :

500 کارگاه ضایعاتی غیرمجاز در کرمان فعال است

رئیس کل دادگستری استان کرمان با بیان این‌که تدوین برنامه‌ی جامع ساماندهی و انتقال کارگاه‌های ضایعاتی مجاز و مقابله با کارگاه‌های ضایعاتی غیرمجاز از ضرورت‌های کنونی استان کرمان است.

«شرم‌آور است که در شهری مانند کرمان حداقل 500 کارگاه ضایعاتی غیرمجاز فعال باشد و دستگاه‌های ذی‌نفع و مسئول اقدامی برای ساماندهی آن‌ها انجام ندهند و چگونه می‌توان انتظار داشت که سارقان فعالیت نداشته باشند، زیرا مهم‌ترین خریداران وسایل سرقتی همین کارگاه‌های ضایعاتی غیرمجاز هستند».

به گزارش دل عالم به نقل از فردای کرمان، یدالله موحد در دومین جلسه‌ی شورای پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان در سال جاری با اشاره به این‌که سازمان صمت و اتحادیه‌های مربوطه باید برای ساماندهی کارگاه‌های ضایعاتی ورود جدی داشته و با پشتیبانی نیروی انتظامی نسبت به جمع‌آوری این کارگاه‌ها اقدام شود، بیان کرد: «متاسفانه به دلیل قصور سازمان‌ها در برخورد با کارگاه‌های ضایعاتی غیرمجاز، شاهد رشد روز افزون این اماکن بوده‌ایم که باید جلوی این موضوع گرفته شود».

وی با اشاره به این‌که مشکل این است که برخی افراد حاضر نیستند زیر بار مسئولیت‌های حساس بروند، خاطرنشان کرد: «متاسفانه برخی مسئولان در استان مسئولیت و منافع را می‌پذیرند و جایی که آن سمت ریسک و خطر دارد، ترک وظیفه، مسامحه و سهل‌انگاری می‌کنند».

رئیس کل دادگستری استان کرمان با تاکید بر این‌که برخورد با کارگاه‌های ضایعاتی نیاز به مصوبه‌ی شورای تامین ندارد و نباید به همه‌ی مسائل صبغه‌ی امنیتی داد، افزود: «کارگاه‌های ضایعاتی مجاز می‌توانند به محل تعیین‌شده منتقل شوند، کارگاه‌های غیرمجاز نیز باید تعطیل شوند».

وی اضافه کرد: «شرم‌آور است که در شهری مانند کرمان حداقل 500 کارگاه ضایعاتی غیرمجاز فعال باشد و دستگاه‌های ذینفع و مسئول اقدامی برای ساماندهی آن‌ها انجام ندهند و چگونه می‌توان انتظار داشت که سارقان فعالیت نداشته باشند زیرا مهم‌ترین خریداران وسایل سرقتی همین کارگاه‌های ضایعاتی غیرمجاز هستند».

موحد با تاکید بر این‌که قوانین کشور جامعیت لازم برای برخوردهای قانونی با هرگونه تخلف را دارد، اظهار کرد: «در راستای ساماندهی کارگاه‌های ضایعاتی مقرر شد کمیته‌ای با مسئولیت فرمانداری و با همکاری دستگاه‌های مربوطه تشکیل شود و حداکثر تا شش ماه آینده این موضوع را به صورت کامل تعیین تکلیف کنند».

وی در ادامه بر اجرای طرح‌های پیشگیری از سرقت محصولات کشاورزی از جمله خرما، پسته، گردو، مرکبات تاکید کرد و افزود:« در استان کرمان تجربیات بسیار خوبی در دستگاه قضایی و انتظامی برای این کار وجود دارد که با بومی‌سازی این تجربیات می‌توان کارهای اثرگذاری را در شهرستان‌های مختلف انجام داد». 


مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید :

  1. نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  2. نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  3. نظرات پس از ویرایش ارسال می‌شود.
دیدگاه شما ثبت شد
مطالب پیشنهادی
دل عالم

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به پایگاه خبری دل عالم می باشد.