دوشنبه17 ارديبهشت 1403     Monday, May 6, 2024
1401/10/12
کدخبر :78229
7
چاپ :

پیش‌بینی افزایش کرونا تا نوروز

دبیر کمیته علمی کشوری مقابله با کرونا گفت: «به نظر می‌رسد موج هشتم از دو - سه هفتۀ آینده شروع به افزایش می‌کند و تا عید این پیک را خواهیم داشت و سپس به تدریج در روند نزولی منحنی قرار می‌گیریم».





 

به گزارش دل عالم به نقل از فردای کرمان، حمیدرضا جماعتی با بیان اینکه شاید میزان سرایت‌پذیری و افزایش درگیری افراد به زیرسویه‌های جدید کرونا بیشتر باشد، افزود: «به طور کلی شاید زیرسویه‌های جدید نسبت به زیرسویه‌های قبلی از نظر سرایت‌زایی بیشتر باشند، اما از نظر میزان مرگ‌ومیر و پذیرش در بیمارستان‌ها، طبق گزارش‌های فعلی، تفاوتی با سایر زیرسویه‌ها ندارند».

وی ادامه داد: «از نظر علائم هم تفاوت زیادی با زیرسویه‌های قبلی ندارند و مقداری علائم گوارشی زیرسویه‌های جدید ممکن است بیشتر باشد، اما به طور کلی از نظر علائم مانند زیرسویه‌های قبلی کرونا هستند و علائمی نظیر ضعف، بی‌حالی، تب، علائم درگیری سیستم تنفسی فوقانی مانند آبریزش بینی، گلودرد و ... دارند».

وی دربارۀ وضعیت کرونا در جهان، سویه‌های در گردش آن و وضعیت موج هشتم بیماری در کشور، بیان کرد: «در هفته‌های گذشته، در برخی کشورهای دنیا میزان درگیری و مورتالیتی (مرگ‌ومیر) ناشی از کرونا به‌صورت بدون تغییر درآمده است. به‌خصوص که میزان ابتلا و مرگ‌ومیر در چند کشور به صورت چشمگیری دیده شده است که کشورهایی مانند چین و ژاپن، کشورهایی مانند آلمان، ‌اسپانیا و هلند در اروپا و کشورهایی مانند اندونزی در آسیا و... طی یکی دو هفتۀ اخیر شاهد بودند که میزان مرگ‌ومیر به طور چشمگیری افزایش یافته است».

برچسب ها :

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید :

  1. نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  2. نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  3. نظرات پس از ویرایش ارسال می‌شود.
دیدگاه شما ثبت شد
مطالب پیشنهادی
دل عالم

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به پایگاه خبری دل عالم می باشد.