دوشنبه17 ارديبهشت 1403     Monday, May 6, 2024
1401/10/25
کدخبر :79628
7
چاپ :

سیرجان در صدر بستری‌شدگان کرونا در استان کرمان

سخنگوی دانشگاه علوم‌پزشکی کرمان دربارۀ آخرین وضعیت کرونایی استان گفت: «هم‌اکنون در بیمارستان‌های استان کرمان ۵۶ مبتلا به کرونا بستری هستند و بیش‌ترین موارد بستری مربوط به شهرستان سیرجان است».



 

سعید صحبتی با بیان اینکه در دو هفتۀ اخیر متاسفانه چهار نفر در استان به دلیل ابتلا به کرونا جان خود را از دست دادند، افزود: «در کرمان نمی‌توانیم سویۀ جدید را در مبتلایان تعیین کنیم و آزمایشات را به تهران می‌فرستیم. هنوز جواب تست‌های ارسالی داده نشده که ببینیم آیا سویه جدید در کرمان نیز منتشر شده است یا خیر؟».

به گزارش دل عالم به نقل از فردای کرمان، وی دربارۀ وضعیت کرونایی کوهبنان که از امروز 24 دی‌ماه به رنگ نارنجی پرخطر درآمده است نیز اظهار کرد: «این شهرستان هفتۀ گذشته یک مورد بستری داشته است و در هفتۀ قبل در وضعیت عادی قرار داشته اما این هفته وضعیت آن را نارنجی اعلام کردند. موضوع را با وزارت بهداشت مطرح کردیم تا وضعیت این شهرستان را دوباره بررسی کنند».

وی  در جلسه ستاد مقابله با کرونای استان کرمان گفت: «با پایان یافتن موج قبلی کرونا، طی هفته‌های زیادی مرگ‌ومیر در استان کرمان صفر بود اما با توجه به شیوع دو زیر سویه جدید در جهان از حدود دو هفته قبل وضعیت کرمان نیز از آن تاثیر گرفت و آمار ابتلا و مرگ و میر در استان تغییر کرد».

او خاطرنشان کرد: «با توجه به اینکه زمان زیادی از تزریق دز واکسن یادآور گذشته، میزان ایمنی کاهش یافته و لازم است نوبت‌های یادآور واکسن تزریق شود».

صحبتی افزود: «تاکنون بیش از نیمی از افراد مشمول استان کرمان نوبت سوم واکسن کرونای خود را تزریق کرده‌اند اما متاسفانه نوبت چهارم را فقط ۱۳ درصد افراد مشمول (افراد بالای ۱۸ سال) تزریق کرده‌اند».

برچسب ها :

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید :

  1. نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  2. نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  3. نظرات پس از ویرایش ارسال می‌شود.
دیدگاه شما ثبت شد
مطالب پیشنهادی
دل عالم

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به پایگاه خبری دل عالم می باشد.