سه شنبه18 ارديبهشت 1403     Tuesday, May 7, 2024
1400/02/27
کدخبر :47440
43
چاپ :

رئیس تعاون بیش از ۱۸۵میلیاردریال تسهیلات کرونایی در رفسنجان پرداخت شد

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی رفسنجان گفت: از سال گذشته تاکنون در راستای حفظ شغل در بحران کرونا، ۱۸۵ میلیارد و ۸۸۰ میلیون ریال تسهیلات به متقاضیان در این شهرستان پرداخت شده است

به گزارش دل عالم به نقل از ایرنا،رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی رفسنجان گفت: از سال گذشته تاکنون در راستای حفظ شغل در بحران کرونا، ۱۸۵ میلیارد و ۸۸۰ میلیون ریال تسهیلات به متقاضیان در این شهرستان پرداخت شده که در نتیجه موجب صیانت از هزار و ۶۶۷ شغل شد.

محمود شریفی عصر یکشنبه در اولین نشست کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری شهرستان رفسنجان در سال ۱۴۰۰ اظهارداشت: مجموع اعتبارات مشاغل خانگی در سال گذشته  پنج میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال بوده که از این مقدار ۵.۵ میلیارد ریال جذب شد  و در این راستا ۱۳۶ مجوز در حوزه مشاغل خانگی مثل قالی بافی، خیاطی، پته دوزی و گلدوزی صادر شده است.

وی افزود: در حوزه روستایی و عشایری هم سال گذشته هفت طرح به مبلغ ۱۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال درخواست شده که تاکنون ۳.۴  میلیارد ریال توسط پست بانک پرداخت و پنج طرح راه اندازی شده است.

شریفی ادامه داد: در مجموع  چهارمیلیارد ریال تسهیلات تکمیلی جذب و در حوزه روستایی و عشایری برای راه اندازی واحدهای کارگاهی صرف شد و در این زمینه ۹ نفر مشغول به کار شدند.

شریفی در خصوص اعتبارات و تسهیلات به واحدهای متضرر از کرونا هم بیان کرد: متقاضیان در  ۱۶ بانک و موسسه مالی به میزان ۳۳ میلیارد و ۶۱۹ میلیون تومان درخواست دریافت تسهیلات کرونایی را داشتند که از این مقدار بیش از ۱۸۵ میلیارد ریال  تسهیلات پرداخت شده و شغل ِ بیش از یک هزار و ۶۶۷ نفر در شهرستان حفظ شده است.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی رفسنجان به عملکرد کاریابی ها و بهبود وضعیت اشتغال شهرستان اشاره کرد و گفت: با وجود آن که سال ۹۹ سال سختی بود در کاریابی ها سه هزار و ۳۱۴ ثبت نامی جدید انجام شد و از این تعداد ۵۳۸ نفر مشغول به کار شدند که می توان گفت ۱۶ و نیم درصد افراد سرکار رفتند و این رقم کمی نیست.

شریفی در ادامه به سامانه رصد اشتغال  اداره تعاون، کار و رفاع اجتماعی اشاره کرد و بیان کرد: در سال گذشته ۲ هزار و ۳۸۹ نفر تعهد شغل برای شهرستان رفسنجان در این سامانه ایجاد شده و  ۲هزار و ۵۸۶ نفر به ثبت رسیده است.

 ارزش ثبت شغل در سامانه رصد زمانی است که فرد واقعاً مشغول به کار شود

فرماندار رفسنجان هم در این نشست با تاکید بر الزام دستگاه های اجرایی استان نسبت به ورود و ثبت اطلاعات اشتغال در سامانه رصد، اظهار داشت: با توجه به اهمیت موضوع تمامی دستگاه های اجرایی ملزم هستند اطلاعات مربوط به پرداخت تسهیلات خود اشتغالی و اشتغالزایی به بنگاه ها و صدور مجوز هایی که منجر به ایجاد اشتغال می شود را در سامانه رصد اشتغال به آدرس www.rasad.eshteghal.ir که یک سامانه ملی است، وارد کنند.

مجید فصیحی هرندی بیان کرد: ثبت ۲هزار و ۵۸۶ شغل در سامانه رصد اشتغال در رفسنجان طی سال گذشته، زمانی ارزش می یابد که افراد بطور واقعی بر سر کار رفته باشند.

وی با تاکید بر ایجاد اشتغال پایدار اظهار کرد: شغل پایدار جلوی بسیاری از آسیب ها را خواهد گرفت و یک خانواده می تواند بر روی آن حساب باز کند.

فرماندار رفسنجان افزود: مشاغلی برای هر بخش و روستا باید متناسب با فرهنگ مردم آن منطقه باشد تا شاهد رونق آن شغل باشیم و نمی توان یک نوع کار را به بخشی تحمیل کرد.

فصیحی هرندی به تولید بیش از ۱۰ درصد مرغ استان در شهرستان رفسنجان اشاره کرد و گفت: رفسنجان زنجیره تولید مرغ را کامل کرده و به یک تولید پایدار رسیده است و این بر می گردد به پتانسیل و شناسایی ظرفیت های شهرستان که به خوبی صورت گرفته است.

وی بیان کرد: برخی وام ها، برای مردم مشکلاتی ایجاد می کند، بانک ها باید در ابتدای اعطای وام و زمانی که فرد توانایی پرداخت دارد برای برگشت وام اقدام کنند.

مغفول ماندن تسهیلات روستایی و عشایری

ناهید زاهدی کارشناس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی رفسنجان نیز در این  نشست با بیان اینکه تسهیلات روستایی و عشایری مغفول مانده است تصریح کرد: این تسهیلات ۶ درصد و بازپرداخت پنج ساله است  و بسیاری از طرح های صنعتی، مشاغل خانگی، گردشگری، فرهنگی، ورزشی جزو این دسته قرار می گیرند.


مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید :

  1. نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  2. نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  3. نظرات پس از ویرایش ارسال می‌شود.
دیدگاه شما ثبت شد
مطالب پیشنهادی
دل عالم

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به پایگاه خبری دل عالم می باشد.