دوشنبه17 ارديبهشت 1403     Monday, May 6, 2024
1400/02/29
کدخبر :47546
46
چاپ :

اوضاع اقتصادی ۲ پیست اتومبیلرانی کرمان را غیر فعال کرد

دبیر هیات موتورسواری و اتومبیلرانی استان کرمان گفت: طی سال‌های گذشته در زیرساخت‌ها سه پیست اتومبیلرانی فعال داشتیم که اکنون ۲ پیست آن به‌ علت اوضاع اقتصادی غیرفعال و از رده خارج شدند.

به گزارش دل عالم به نقل از ایرنا،دبیر هیات موتورسواری و اتومبیلرانی استان کرمان گفت: طی سال‌های گذشته در زیرساخت‌ها سه پیست اتومبیلرانی فعال داشتیم که اکنون ۲ پیست آن به‌ علت اوضاع اقتصادی غیرفعال و از رده خارج شدند.

محمد سعیدی روز سه‌شنبه در نشست خبری مسابقات مجازی کشوری اتومبیلرانی در محل این هیات شهرستان کرمان افزود: زمانی در این زمینه از تهران پیش‌تر بودیم اما اکنون تنها پیست هیات موتورسواری و اتومبیلرانی استان کرمان در محل جنگل پردیسان قائم(مسجد صاحب الزمان) فعال است.

وی اظهار داشت: در استان کرمان ۲۳ شهرستان داریم که یکسری از آنان فعالیت مناسبی دارند اما تعدادی دیگر با نامه نگاری استان باید به بحث آموزش و مسابقات ورود کنند.

دبیر هیات موتورسواری و اتومبیلرانی استان کرمان ادامه داد: شهرستان‌های رفسنجان، جیرفت، زرند و بم اکنون فعال هستند اما متاسفانه مابقی شهرستان ها فعالیت کمتری داشته‌اند.

وی گفت: فعالیت هیات موتورسواری و اتومبیلرانی استان کرمان در راستای بالا بردن‌ مهارت شرکت کنندگان است که از حوادث جاده‌ای بسیاری جلوگیری می‌کند و همچنین فعالیت این هیات می‌تواند با ارائه مشاوره به صنایع سطح کیفی خودروها را ارتقا ‌دهد.

سعیدی با اشاره به این رشته‌ها پرهزینه هستند که برعهده ورزشکار می‌باشد تصریح کرد: شرکت لاستیک سازی بارز و صنایع خودروسازان باوجود اینکه در استان کرمان مستقر هستند و به‌نحوی با رشته ما مرتبطند، اما اسپانسر تیم هایی در دیگر استان‌ها و حتی رشته‌های غیر مرتبط می شود که از آنان گلایه داریم.

وی با اشاره به برگزاری مسابقات اینستاگرامی کشور به میزبانی استان کرمان نیز افزود: این مسابقات را در صورت دریافت بازخورد خوب به صورت لیگ برگزار می کنیم.

اتومبیلرانی کرمان در ردیف پنج استان برتر کشور قرار دارد

مسئول کمیته اسلالوم شهرستان کرمان و مسئول برگزاری مسابقات رالی شهری و رقابت‌های اینستاگرامی کشور به میزبانی این استان گفت: این استان در سال ۹۳ که فعالیت خود را در هیات موتورسواری و اتومبیلرانی آغاز کرد در رتبه ۳۱ کشور حضور داشت.

محمدرضا یادگار نیا ادامه داد: پس از آن رتبه استان کرمان در بین استان‌ها به صورت صعودی پیشرفت کرد تا جایی که پیش از شیوع کرونا در مجموعه کلیه فعالیت ها به جایگاه پنجم کشور رسید.

وی افزود: کرمان در سال ۹۴ نایب قهرمان مسابقات کشوری اسلالوم و پس از آن تا سال ۹۷ در جایگاه نخست کشور بوده و امسال با وجود فراهم شدن شرایط امیدواریم بر سکوی اول ایران بایستیم. 

مسئول کمیته اسلالوم شهرستان کرمان با بیان اینکه از سال ۹۵ تا ۹۷ برندهای مختلفی از خودرو وارد ایران شدند گفت: با مولتی برند خودروسازی کشور همکاری داریم و این شرکت با تست هیات اتومبیلرانی استان کرمان و با اطمینان کامل خودرو خود را به کشور معرفی و عرضه کرد و فروش خوبی نیز داشت.

وی عنوان کرد: مسابقات تیمی بخش اتومبیلرانی اسلالوم کشور برای رشته‌های دریفت و کارتینگ در سطح جهانی برگزار می شود اما قهرمانان استان کرمان، به این مسابقات معرفی شده‌اند.

یادگارنیا گفت: تیم دریفت ایران به توکیو ۹۷ راه یافت و در کشورهای خارجی نیز رقابت کردند و در موتورسواری قهرمان آسیایی و ملی داریم.

وی تصریح کرد: استان کرمان در بخش های مختلف اتومبیلرانی و موتورسواری قهرمانانی دارد که طی استعدادیابی و استعدادپروری حتی از مناطق دورافتاده و شهرستان ها به مسابقات اعزام شدند.

مسئول کمیته اسلالوم شهرستان کرمان خاطرنشان کرد: هزینه هر مسابقه درون کشور برای هر شخص سه تا چهار میلیون تومان ارزیابی می‌شود اما در حوزه دریفت به علت تعویض لاستیک‌ها و خسارت‌های وارده به خودرو ۱۰ تا ۱۲ میلیون تومان برای یک مسابقه هزینه می شود که نشان می‌دهد این رشته هزینه های سنگینی دارد.

وی با بیان اینکه مسئولان و نیروهای تخصصی هیات موتورسواری و اتومبیلرانی می‌توانند با تست خودروها به خودروسازان مشاوره دهند گفت: این فرایند باوجود ظرفیت‌ها شانس خوبی برای کرمان است که این استان با چندین کارخانه، قطب صنعت تولید خودرو است که میتوان از این ظرفیت استفاده کرد.


مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید :

  1. نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  2. نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  3. نظرات پس از ویرایش ارسال می‌شود.
دیدگاه شما ثبت شد
مطالب پیشنهادی
دل عالم

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به پایگاه خبری دل عالم می باشد.