دوشنبه17 ارديبهشت 1403     Monday, May 6, 2024
1401/12/15
کدخبر :81989
9
چاپ :

افزایش روند ابتلا به کرونا در کشور

عضو کمیته علمی کشوری مقابله با کرونا دربارۀ وضعیت کرونا در کشور، گفت: «در حال حاضر تعداد موارد ابتلا به کرونا افزایش یافته است و روند ابتلا نسبت به چند هفته قبل افزایش پیدا کرده است.




 

دکتر پیام طبرسی افزود: «باید بدانیم که کرونا همچنان وجود دارد و از بین نرفته است. اکثر مواردی هم که سرماخوردگی استنباط می‌شود، کروناست، اما خوشبختانه در عمدۀ موارد، بیماری خفیف بوده و مانند سرماخوردگی بروز می‌کند. البته ممکن است در افراد با ریسک بالا مانند مبتلایان به بیماری‌های زمینه‌ای، افراد دچار نقص ایمنی و افراد در سنین بالا، میزان درگیری بیشتر باشد و در بیمارستان بستری شوند. سایر افراد اگر همان رعایت‌های معمول را داشته باشند، احتمالا مشکلی نخواهیم داشت».

به گزارش دل عالم به نقل از ایسنا، وی با تاکید بر اینکه در حال حاضر عمدۀ مبتلایان به کرونا، به صورت خفیف به این بیماری مبتلا می‌شوند، یادآور شد: «با این حال در مرکزی مانند مسیح دانشوری که مرکز درمانی ارجاعی است، موارد بستری نیز نسبت به یک ماه گذشته بالا رفته است».

طبرسی وی با اشاره به لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی در تعطیلات عید، گفت: «به ویژه افرادی که عوامل خطر و ریسک‌فاکتور دارند، بیشتر مراقبت کنند. در عین حال باید توجه کرد کرونا جهش‌ می‌کند و در نتیجه واریانت‌های جدید نیز بروز پیدا می‌کنند، اما آنچه که عمدتا مطرح شده همان واریانت‌های  XBB، BQ1 و ... است و واریانت مورد توجه یا نگران‌کنندۀ دیگری فعلا مطرح نشده است».

برچسب ها :

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید :

  1. نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  2. نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  3. نظرات پس از ویرایش ارسال می‌شود.
دیدگاه شما ثبت شد
مطالب پیشنهادی
دل عالم

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به پایگاه خبری دل عالم می باشد.