دوشنبه17 ارديبهشت 1403     Monday, May 6, 2024
1400/06/06
کدخبر :54479
33
چاپ :

۶۲۰ کیلومتر راه در ۳۶۷ روستای استان کرمان در دست احداث است

معاون فنی و راه روستایی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمان گفت: در استان کرمان بالغ بر ۸۷۰۰ روستا وجود دارد که ۶۹۳۳ روستا از راه مناسب برخوردارند.

"علی عبداللهی" امروز چهارم شهریورماه به مناسبت فرا رسیدن هفته دولت و گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و با هنر به وضعیت راه های روستایی استان کرمان پرداخت و افزود: بیش از ۴۲ درصد جمعیت استان کرمان در روستاها مستقر هستند که با توجه به این موضوع مهم، ایجاد راه ارتباطی مناسب آسفالته برای ارتباط مراکز جمعیتی روستاها با مراکز شهری و همچنین حمل و نقل محصولات کشاورزی و فرآورده های دامی و فعالیت های اقتصادی روستاها از اهمیت به سزایی برخوردار است و راه روستایی آسفالته و مناسب می تواند مهمترین و اساسی ترین زیربنا را در توسعه یافتگی روستا ها فراهم آورد.

به گزارش دل عالم به نقل از ایسنا، وی افزود: در استان کرمان بالغ بر ۸۷۰۰ روستا وجود دارد که ۶۹۳۳ روستا از راه مناسب برخوردارند و همچنین ۶۲۰ کیلومتر راه در ۳۶۷ روستا در حال حاضر در دست احداث است.

عبداللهی با اشاره به اینکه در حال حاضر طول کل راه های آسفالته روستایی ۴۷۲۰ کیلومتر است، تصریح کرد: با توجه به دستور العمل مشارکت ابلاغی از سوی مقام عالی وزارت در خصوص مشارکت در ساخت و نگهداری راه روستایی، این اداره کل، اجرای بخشی از عملیات خاکبرداری – خاکریزی – تعمیرات ابنیه فنی – اصلاح نقاط حادثه خیز و برف روبی زمستانی در راه های روستایی را با همکاری مردم و شوراهای روستاها، بخش ها و شهر ها  اجرا کرده و در این زمینه طی سال گذشته با همکاری معادن منطقه  حدود ۱۰ پروژه که ارتباط حدود  ۴۰ روستا را برقرار می کند اجرا شده است .

معاون فنی و راه روستایی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمان با اشاره به اینکه تعداد ۱۰۲ محور دارای سامانه تردد شمار هستند، افزود: ۱۴۹ دستگاه سامانه های ثبت تخلفات، ۲۷ دستگاه دوربین نظارت تصویری ، ۱۴ سامانه تابلوهای پیام متغیر ، شش دستگاه سامانه در حال حرکت ، ۲۱۵  دستگاه ردیاب خودرو  و  ۹ ریپرتر شبکه بیسیم از سامانه های هوشمند جا ده ای در محورهای استان کرمان است.


مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید :

  1. نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  2. نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  3. نظرات پس از ویرایش ارسال می‌شود.
دیدگاه شما ثبت شد
مطالب پیشنهادی
دل عالم

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به پایگاه خبری دل عالم می باشد.