دوشنبه17 ارديبهشت 1403     Monday, May 6, 2024
1400/04/22
کدخبر :51078
32
چاپ :

۴۰ دستگاه ماینر غیرمجاز در کرمان خاموش شد

۴۰ دستگاه ماینر غیرمجاز در کرمان خاموش شد

به گزارش دل عالم به نقل از ایرنا،فرمانده انتظامی شهرستان کرمان از کشف و خاموش شدن ۴۰ دستگاه ماینر غیرمجاز طی عملیات ماموران کلانتری ۱۱ در چهار منزل مسکونی شهر کرمان خبر داد.

به گزارش روز دوشنبه پایگاه خبری پلیس، سرهنگ مهدی پور امینایی با اعلام این خبر افزود: ماموران کلانتری ۱۱ این فرماندهی با انجام اقدامات اطلاعاتی و تحقیقات پلیسی از بهره برداری تعدادی دستگاه استخراج ارز دیجیتال غیر مجاز در چهار منزل در محدوده خیابان مهدیه مطلع شدند.

وی تصریح کرد: ماموران پس از هماهنگی قضایی در بازرسی از این منازل ۴۰ دستگاه ماینر قاچاق را که به صورت غیرمجاز در حال استخراج ارز دیجیتال بودند را کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان کرمان با اشاره به اینکه برابر نظر کارشناسان، ارزش دستگاه های ماینر کشف شده چهار میلیارد ریال برآورد شده است، تصریح کرد: در این رابطه چهار متهم شناسایی و برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شدند.

پول مجازی (بیت کوین) پیش از این با استفاده از رایانه‌های خانگی تولید می‌شد اما در سال‌های اخیر، دستگاه‌ مخصوص تولید آن (ماینر) ساخته شد که واردات و استفاده از آنها در ایران غیرمجاز است.

استخراج ارزهای دیجیتال به خصوص نوع بیت‌کوین نیاز به مصرف بالای برق دارد به گونه‌ای که برای استخراج هر واحد بیت‌کوین نیاز به ۷۲ مگاوات ساعت برق است و بسیاری از سودجویان در ایران به استخراج ارز دیجیتال با برق ارزان اقدام می‌کنند در حالی که ارز دیجیتال تولید شده با این شیوه به بالاترین نرخ در جهان خرید و فروش می‌شود.


مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید :

  1. نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  2. نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  3. نظرات پس از ویرایش ارسال می‌شود.
دیدگاه شما ثبت شد
مطالب پیشنهادی
دل عالم

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به پایگاه خبری دل عالم می باشد.