دوشنبه17 ارديبهشت 1403     Monday, May 6, 2024
1400/02/26
کدخبر :47412
44
چاپ :

۲ واحد فناور به مرکز رشد دانشگاه علوم پزشکی جیرفت افزوده شد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت از افزایش ۲ واحد فناور به واحدهای فناور مرکز رشد این دانشگاه با تصویب شورای فناوری سلامت دانشگاه طی سال جاری خبر داد.

به گزارش دل عالم به نقل از ایرنا،رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت از افزایش ۲ واحد فناور به واحدهای فناور مرکز رشد این دانشگاه با تصویب شورای فناوری سلامت دانشگاه طی سال جاری خبر داد.

  اصغر مکارم روز شنبه در نشست شورای فناوری سلامت دانشگاه علوم پزشکی جیرفت با بیان اینکه سال گذشته ۱۱ واحد فناور در مرکز رشد دانشگاه علوم پزشکی جیرفت مستقر بودند، گفت: از این تعداد یک واحد به دلیل عدم ارتقا  از مرحله پیش رشد به رشد حذف، سه واحد در مرحله پیش رشد و هفت واحد فناور این دانشگاه از مرحله پیش رشد به رشد ارتقا یافتند.

وی افزود: در اولین نشست شورای فناور دانشگاه علوم پزشکی جیرفت ۲ واحد فناور تصویب و به واحدهای فناور اضافه شدند.

مکارم  ادامه داد: با تصویب این واحدهای فناور جدید، تعداد واحدهای فناور مرکز رشد دانشگاه علوم پزشکی جیرفت به ۱۲ عدد ارتقاء یافت.

حمایت از واحدهای فناور

رئیس سازمان صمت جنوب کرمان هم از حمایت واحدهای فناور این منطقه خبر داد و گفت: این سازمان آماده معرفی واحدهای فناور متقاضی دریافت تسهیلات است.

مسلم مروجی با بیان اینکه هیچ محدودیتی در زمینه ارایه تسهیلات به واحدهای فناور نداریم، افزود: با هماهنگی های انجام شده در شهرک های صنعتی منطقه جنوب کرمان زمین در اختیار واحدهای فناور متقاضی قرار داده می شود.

وی ادامه داد: در راستای حمایت از پژوهشگران و فناوران مجوز فعالیت طی یک روز صادر می شود.

انعقاد تفاهم نامه برای حمایت مالی از واحدهای فناور

معاون تحقیقات و فناوری علوم‌پزشکی جیرفت نیز از انعقاد ۲ تفاهم نامه در راستای حمایت مالی از واحدهای فناور این دانشگاه خبر داد و گفت: این تفاهم نامه با صندوق پژوهش و فن آوری استان کرمان و صندوق پژوهش و فناوری غیر دولتی سلامت تهران برای حمایت مالی از واحدهای فناور منعقد شد.

فاطمه سیدی عملکرد واحدهای فناور مرکز رشد دانشگاه علوم پزشکی جیرفت را مطلوب ارزیابی کرد و افزود: با توجه به نوپا بودن فعالیت مرکز رشد جیرفت این عملکرد خوب بوده است.

وی ادامه داد: سال گذشته واحدهای فناور این دانشگاه در فن بازار ملی سلامت تهران  بین ۶۲ دانشگاه موفق به کسب مقام ششم این رقابت شد.

حمایت از توسعه کسب و کارهای جدید

مدیر توسعه فناوری سلامت دانشگاه علوم پزشکی جیرفت گفت: این مرکز با ارائه خدمات حمایتی به دنبال ایجاد و توسعه کسب و کارهای جدید توسط کارآفرینانی است که در قالب واحدهای نوپای فعال، در زمینه‌های مختلف فعالیت می‌کنند و اهداف اقتصادی مبتنی بر دانش و فن دارند.

غلامعلی حقیقت افزود: شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان در کارآفرینی، توسعه فناوری و به تبع آن ارزش افزوده و رونق اقتصادی نقش بسیار موثری دارند.

وی به طرح های تصویب شده در اولین نشست شورای فناور دانشگاه علوم پزشکی جیرفت طی سال جاری اشاره کرد و گفت: این طرح ها شامل معرفی سه واحد فناور زرطب، کیسان گستر سبزواران و کیسان گستر سورنا جهت دریافت تسهیلات مالی از صندوق پژوهش و فناوری استان کرمان است.

وی افزود: در این شورا پیگیری ثبت شرکت سه واحد فناور مستقر در مرکز رشد و برگزاری وبینارهای آموزشی در خصوص کارآفرینی، ثبت پتنت و آشنایی با روند دانش بنیان شدن شرکت‌ها  به تصویب رسیدند.

مدیر توسعه فناوری سلامت از ایده های نوآورانه و محصول محور حوزه سلامت توسط اساتید، کارمندان و دانشجویان و عموم مردم جنوب کرمان جهت همکاری و ورود و استقرار به مرکز رشد دعوت کرد.


مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید :

  1. نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  2. نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  3. نظرات پس از ویرایش ارسال می‌شود.
دیدگاه شما ثبت شد
مطالب پیشنهادی
دل عالم

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به پایگاه خبری دل عالم می باشد.