سه شنبه18 ارديبهشت 1403     Tuesday, May 7, 2024
1403/01/20
کدخبر :104620
0
چاپ :

۱۰۰۰ هکتار مالچ‌پاشی برای مقابله با بیابان‌زایی در ریگان انجام شد

معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان منابع طبیعی گفت: برای مقابله با بیابان‌زایی و فرسایش بادی، سال گذشته ۱۰۰۰ هکتار عملیات مالچ‌پاشی در شهرستان ریگان انجام شده است.

عباسعلی نوبخت  در بازدید از نهالستان منابع طبیعی بم اظهار کرد: مبارزه با بیابان‌زایی و اجرای عملیات مالچ‌پاشی اثربخشی بسیار خوبی داشته و در مناطقی که این کار انجام شده شهروندان از ماسه‌های روان نجات پیدا کرده‌اند.

به گزارش دل عالم به نقل از ایسنا، وی افزود: اعتبارات استانی و ملی می‌تواند آرامش را برای مردم به وجود آورد و با مبارزه با بیابان‌زایی می‌توان جلوی مهاجرت اکولوژیک را به دلیل حرکت ماسه‌های روان گرفت تا با برنامه‌ریزی درست در یک زمان مشخص بتوانیم مشکلات مردم را حل کنیم.

نوبخت بیان کرد: استان کرمان در سال ۱۴۰۲ در راستای طرح مردمی کاشت یک‌میلیارد درخت تعهد تولید ۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزار اصله نهال را داشت که با ظرفیت‌های موجود موفق شد به تمام تعهدات خود جامه عمل بپوشاند.

معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور ادامه داد: وظیفه منابع طبیعی، تولید گیاهان میوه‌ده طبیعی مانند زرشک، سنجد، بادام، گردو و زالزالک است و تولید گیاهان میوه‌ده باغی بر عهده وزارت جهاد کشاورزی است.

پروژه نهالستان بم به مساحت یک‌ونیم هکتار با اعتباری بالغ بر پنح میلیارد تومان و ظرفیت تولید ۹۰۰ هزار اصله نهال گلدانی تاکنون ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

برچسب ها :

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید :

  1. نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  2. نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  3. نظرات پس از ویرایش ارسال می‌شود.
دیدگاه شما ثبت شد
مطالب پیشنهادی
دل عالم

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به پایگاه خبری دل عالم می باشد.