دوشنبه17 ارديبهشت 1403     Monday, May 6, 2024
1400/02/30
کدخبر :47605
44
چاپ :

کاهش زمان ارسال مرسوله با افتتاح خط مستقیم پستی کرمان به اصفهان

خط مستقیم پستی کرمان به اصفهان به‌عنوان گامی موثر در راستای کاهش مدت زمان سیر مرسولات پستی و ارتقای کیفی مرسوله‌ها در کرمان افتتاح شد.

به گزارش دل عالم به نقل از ایرنا،خط مستقیم پستی کرمان به اصفهان به‌عنوان گامی موثر در راستای کاهش مدت زمان سیر مرسولات پستی و ارتقای کیفی مرسوله‌ها در کرمان افتتاح شد.

با وجود اینکه در دوران شیوع ویروس کرونا که تجارت الکترونیک تا سطحی گسترده در بین مردم رواج یافته و مردم به آن اقبال دارند، هدف از راه اندزی این خط علاوه بر بهبود کیفیت ارائه خدمات، همچنین تسریع در مبادلات امانات پستی، خط مستقیم پستی جنوب شرق به مرکز ،غرب و شمال غرب کشور به اصفهان اعلام شده است.

آیین بهره برداری از این طرح با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان، مدیرکل پست استان و همچنین حضور ویدئو کنفرانسی معاون وزیر ارتباطات و مدیرعامل و رییس هیات مدیره شرکت ملی پست ایران و جمعی از مسئولان شامگاه چهارشنبه در محل این اداره‌کل در کرمان برگزار شد. 

حمایت پست از تولیدات صنایع و روستاها با کاهش زمان ارسال مرسوله‌های پستی

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با حضور ویدئوکنفرانسی در این آیین ضمن قدردانی از مسئولان استانی به منظور راه اندازی این خط پستی گفت: پست به منظور رونق و جهش تولید و مانع زدایی‌ها، بسترهای برای صنایع ایجاد کرده که با اتصال بین مصرف کننده و تولید کننده از رانت جلوگیری می‌کند.

رمضان‌علی سبحانی‌فر افزود: اقدامات انجام شده، افزایش تولید را برای صنایع و تولیدات روستایی دربردارد در این خصوص می‌توان به کارخانه لاستیک کویر تایر با توزیع پستی روزانه ۶ هزار حلقه لاستیک درسطح کشور اشاره کرد.

وی اضافه کرد: پست با حمایت از صنایع دستی و محصولات کشاورزی در روستاها، به کمک معیشت خانوارها شتافته که در این راستا از دورترین نقاط تولیدات بومی به دست مصرف کننده نهایی می رسد. 

مدیرعامل و رییس هیات مدیره شرکت ملی پست ایران تصریح کرد: باراه اندازی خط مستقیم پستی کرمان به اصفهان سرعت سیر مرسولات از جنوبشرق به غرب و شمالغرب زمان ارسال مرسوله‌ها را به حداقل می رساند. 

وی با اشاره به ظرفیت ایجاد شده از رسانه ها و مسئولان درخواست کرد که اطلاع رسانی دقیق در خصوص این ظرفیت ایجاد شده به مردم کنند که جامعه از خدمات آن بهره‌مند شود و گفت: با این اقدام کاهش زمان ارسال در استان های نزدیک به کرمان نیز فراهم می‌شود.

سبحانی‌فر با اشاره به ارسال کالا از مبادی غیررسمی در گذشته، عنوان کرد: با راه اندازی این خط جدید پستی مردم می‌توانند به سهولت مرسوله‌های خود را به امانتدار همیشگی بسپارند لذا به مردم اطمینان می‌دهیم که خدمات این شرکت با استفاده از ظرفیت‌های پست خدمات شهری و توزیعی و دیگر موارذ در حداقل زمان وبه سهولت به متقاضیان ارائه شود.

استانداری کرمان از توسعه زیرساخت‌های پستی حمایت می‌کند

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان نیز در این آیین گفت: پست با ارائه خدمات نوین توانسته در دوران کرونا از شیوع و انتقال این ویروس جلوگیری کند که جای بسی قدردانی از پرسنل زحمت کش این اداره‌کل دارد.

محمدصادق بصیری افزود: استانداری کرمان از توسعه زیرساخت‌های پستی حمایت می‌کند و در این راستا قبلا حمایت‌هایی داشتیم و داریم که در این زمینه اعتبار یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برای توسعه سکوی مبادلات جنوب شرق اختصاص داده ایم.

وی افزود: سکوی موجود درخور ظرفیت‌های پست و استان کرمان نبود که توسعه آن می تواند در زمان ارسال مبادله کاهش چشمگیری را رقم بزند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان اضافه کرد: همچنین از معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درخواست کردیم که با وجود ظرفیت‌ها و پهناوری استان کرمان امکانات بیشتری را در اختیار این اداره‌کل در استان قرار دهد.

کاهش زمان ارسال مرسوله با افتتاح خط جدید پستی کرمان - اصفهان محقق می‌شود

مدیرکل پست استان کرمان هم در این آیین گفت: مدت زمان سیر مرسولات پستی در استان های جنوب شرق به غرب و شمال غرب کشور با راه‌اندازی این خط مستقیم مبادله‌ای، کاهش می‌یابد.

علیرضا اکبری ادامه داد: ضمن اینکه پست با این اقدام برای ارتقای سطح کیفی عملیات پستی نیز گامی مفید برداشته است.

وی با اشاره به راه اندازی این خط پستی مستقیم، این اقدام را در راستای تسریع در وصول و ارسال محموله‌ها و کاهش مدت سیر مرسولات به مقاصد مربوطه و شهرستان‌های تابعه اعلام کرد.

مدیرکل پست استان کرمان اظهار داشت: با اجرای این خط علاوه بر سرعت سیر مرسولات، ظرفیت لازم برای افزایش ترافیک در سطح استان نیز فراهم می‌شود.

وی همچنین ضمن تاکید بر اهمیت تقویت زیرساخت‌های پُستی، ایجاد ظرفیت به منظور افزایش ترافیک وارده و صادره به استان، کاهش بی ترتیبی‌های پُستی، رضایت مندی مشتریان و کاهش هزینه‌های مربوطه را از دیگر مزایای راه اندازی این خط جدید مبادله پُستی ذکر کرد.

اکبری افزود: مرسولات پستی در جنوب شرق روزانه در ساعت۱۹ و ۳۰ دقیقه از مبدا کرمان به مقصد استان اصفهان به صورت مستقیم منتقل می‌شود.

همچنین در این آیین از معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان در خصوص حمایت‌ها از ارتقای فعالیت‌های پستی با اهدای تمبر تصویر ایشان قدردانی شد.

برچسب ها :

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید :

  1. نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  2. نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  3. نظرات پس از ویرایش ارسال می‌شود.
دیدگاه شما ثبت شد
مطالب پیشنهادی
دل عالم

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به پایگاه خبری دل عالم می باشد.