يكشنبه16 ارديبهشت 1403     Sunday, May 5, 2024
1400/02/05
کدخبر :46209
38
چاپ :

ورودی مناطق ییلاقی در روزهای پایان هفته مسدود شود

فراخوان عمومی برای برگزاری مراسم مذهبی ممنوع است

به گزارش دل عالم به نقل از فردای کرمان ، استاندار کرمان با تاکید بر این‌که تصمیمات فرمانداران نباید به سمت گشایش‌ و عادی‌انگاری شرایط برود، خواستار مسدود شدن ورودی همه‌ی اماکن گردشگری و مناطق ییلاقی در روزهای پایان هفته شد و اعلام کرد که حضور در پارک‌ها و بوستان‌ها ممنوع است.

زینی‌وند با ابراز نگرانی از شیوع ویروس جدید هندی، گفت که می‌توان با اعمال سختگیری‌ها، سرعت انتشار بیماری را کم کرد و راهی به جز اعمال محدودیت‌ها نیست.

وی همچنین با اشاره به برگزاری مراسم شب‌های قدر، گفت: «مردم به لحاظ روحی به مراسم شب‌های قدر و دعا نیاز دارند اما باید در این شرایط تشویق مردم به انجام مراسم شب‌های قدر در خانه باشد».

 علی زینی‌وند چهارم اردیبهشت‌ماه در جلسه‌ی ستاد استانی مدیریت کرونا با تاکید بر نظارت بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در ادارات، اظهار کرد: «میانگین رعایت پروتکل‌ها در استان خوب است که این رعایت در مرکز استان بهتر و در برخی از شهرستان‌ها کمتر بوده اما در مجموع باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی شود که این وضعیت بهبود یابد».

وی با اشاره به این‌که بیشترین درگیری بیماری در کشور و استان کرمان به دلیل دورهمی‌ها و حضور در مراسم است، افزود: «باید ورودی مناطق ییلاقی توسط فرمانداران مسدود شود. ضمن این‌که دادن افطاری و سحری در مراسم و به صورت تجمعی ممنوع است».

زینی‌وند با ابراز نگرانی از شیوع ویروس جدید هندی، یادآور شد: «اگر سختگیری‌ها تشدید شود، می‌توان سرعت انتشار بیماری را کم کرد و راهی به جز اعمال محدودیت‌ها نداریم».

وی با اشاره به این‌که وضعیت بیماری در کشور هند خیلی وحشتناک است و سیستم درمانی این کشور از هم پاشیده شده است، بیان کرد: «فرمانداران باید موارد نظارتی خود نسبت به این بیماری را جدی بگیرند، زیرا آمدن موج هندی کرونا به کشور و استان قطعی است و باید تلاش کنیم بیمارستان‌ها و کادر درمان نفسی بکشند».

استاندار کرمان خطاب به فرمانداران سراسر استان گفت: «باید محکم کار را انجام بدهیم و فرمانداران هم نباید کوتاه بیایند. اصلا به فکر گشایش نباشید و به مردم توضیح بدهید که داریم بین مرگ و زندگی، یکی را انتخاب می‌کنیم».

وی با اشاره به این‌که تصمیمات فرمانداران نباید به سمت گشایش‌ها و عادی‌انگاری شرایط برود، افزود: «حضور در بوستان‌ها و پارک‌ها ممنوع بوده و فرمانداران به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنند که در روزهای پایانی ورودی همه‌ی اماکن گردشگری و مناطق ییلاقی در شهرهای قرمز استان مسدود شود».

زینی‌وند با اشاره به شرایط اعلام شده در زمینه‌ی برگزاری مراسم شب‌های قدر گفت: «مردم به لحاظ روحی به مراسم شب‌های قدر و دعا نیاز دارند اما باید در این شرایط تشویق مردم به انجام مراسم شب‌های قدر در خانه باشد».

استاندار کرمان با بیان این‌که رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مکان‌های مذهبی خوب است و از این حیث از دست‌اندرکاران و مردم در رعایت پروتکل‌ها قدردانی می‌کنیم افزود: «فراخوان عمومی و اطلاعیه دادن برای برگزاری مراسم مذهبی ممنوع است و باید با رعایت پروتکل‌های اعلام شده مراسم شب‌های قدر برگزار شود».

وی با اشاره به این‌که در شرایطی که مردم دارند جان‌شان را از دست می‌دهند، حضور در پارک‌ها لازم نیست، گفت: «متاسفانه آمار فعلی بیماری به گونه‌ای است که در حال عبور پیک قبلی بیماری در استان هستیم و ظرفیت بیمارستان‌های رفسنجان و سیرجان لب به لب شده است که جای نگرانی دارد».

برچسب ها : استاندار کرمان

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید :

  1. نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  2. نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  3. نظرات پس از ویرایش ارسال می‌شود.
دیدگاه شما ثبت شد
مطالب پیشنهادی
دل عالم

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به پایگاه خبری دل عالم می باشد.