سه شنبه18 ارديبهشت 1403     Monday, May 6, 2024
1402/10/11
کدخبر :99421
5
چاپ :

همترازی گردش مالی ۵۰ واحد کوچک و متوسط استان کرمان با گل‌گهر

دبیرکل خانه صنعت، معدن و تجارت استان کرمان گفت: ۵۰ واحد کوچک و متوسط در استان کرمان داریم که گردش مالی آنها همتراز با گردش مالی شرکت گل گهر است و باید به این واحدها توجه شود.

کیان سیدی در نشست با مدیران خبرگزاری‌های استان کرمان اظهار کرد: خانه‌های صمت استانی به عنوان تشکل تخصصی حوزه صنعت و معدن و تسهیلگر بین دولت و بخش تولید به حساب می‌آیند.

به گزارش دل عالم به نقل از ایسنا، وی افزود: تشکیل انجمن‌های تخصصی همگن برای واحدهای صنعتی و معدنی و تشکیل مجمع عمومی خانه صمت استان و در ادامه کشور، از عملکردهای خانه‌های صنعت، معدن و تجارت است.

سیدی بیان کرد: صدور جواز تاسیس در نواحی صنعتی، تخصیص سوخت واحدهای صنعتی و معدنی در سطوح ملی و استانی و ... از جمله خدمات خانه صمت است که براساس تفویض اختیارات وزارتخانه به این خانه‌ها، دنبال می‌شود.

دبیرکل خانه صمت استان کرمان اظهار کرد: در استان کرمان در زمینه ایجاد تشکل‌های صنعت و معدن در پنج سال گذشته ۱۱ انجمن تشکیل شده است.

وی با اشاره به مشکلات واحدهای صنعتی و معدنی با بانک، بیمه و مالیات تصریح کرد: چالش ریشه‌دارتر دیگر این واحدها، عدم اعتماد و توجه کافی و تخصیص امکانات به بخش خصوصی در برابر بخش خصولتی است.

سیدی گفت: عدم توجه به بخش خصوصی واقعی باعث عقب ماندن این بخش و سرخوردگی شده و تا زمانی که توجه حاکمیت به این بخش کمتر از بخش خصولتی باشد، قطعا حضور بخش خصوصی واقعی هر روز کمتر و شاهد فرار سرمایه خواهیم بود.

دبیرکل خانه صنعت، معدن و تجارت استان کرمان با اشاره به اینکه ما با کمک زیرمجموعه‌ها به عنوان بازوی مشورتی و اجرایی ادارات صمت استانی عمل می‌کنیم، افزود: متاسفانه در استان کرمان نرخ مشارکت اجتماعی پایین است و اقتصاد استان صرفا به معادن و شرکت‌های بزرگ و بیشتر خام فروشی تکیه دارد.

سیدی با اشاره به عملکرد خوب شرکت‌های دانش بنیان در واحدهای صنعتی و معدنی استان کرمان گفت: واحدهای کوچک و متوسط استان حرف برای گفتن دارند و تعدادی از آنها فعالیت‌های صادراتی قابل توجهی دارند.

برچسب ها :

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید :

  1. نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  2. نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  3. نظرات پس از ویرایش ارسال می‌شود.
دیدگاه شما ثبت شد
مطالب پیشنهادی
دل عالم

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به پایگاه خبری دل عالم می باشد.