سه شنبه18 ارديبهشت 1403     Tuesday, May 7, 2024
1402/09/15
کدخبر :98359
4
چاپ :

موضوع تعهد ارزی صادرات پسته همچنان حل نشده است

بحث QR کد توسط وزارت جهاد کشاورزی به تعویق افتاد، استاندارد اجباری پسته که با پیگیری‌های استاندار حل شد اما همچنان با مشکل تعهد ارزی مواجه هستیم.

حسین رضایی در نشست فعالان اقتصادی رفسنجان با استاندار کرمان در فرمانداری رفسنجان، اظهار کرد: ۲۵۲ واحد صنعتی در شهرستان رفسنجان وجود دارد که ۲۱۲ واحد آن فعال است و ۱۵ تا ۲۰ هزار اشتغال در این واحدهای صنعتی وجود دارد.

به گزارش دل عالم به نقل از ایسنا، وی افزود: رفسنجان علاوه بر موضوع کشاورزی و پسته، رتبه‌های اول تا سوم صنعت در استان را داشته و صنعت‌های پویا و فعالی دارد و پایداری صنعت در شهرستان بالاست.

وی بیان کرد: پدر صنعت رفسنجان، مجتمع مس سرچشمه است که با تولید ۲۰۰ هزار تن کاتد یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار ارزآوری برای کشور دارد.

مقام عالی دولت در رفسنجان یادآور شد: ۸۵ معدن در شهرستان داریم که از این تعداد ۸۰ معدن فعال هستند.

فرماندار رفسنجان به موضوع تجارت اشاره و عنوان کرد: در بحث تجارت رفسنجان جایی ندارد به نحوی که پسته رفسنجان از گمرکات دیگر صادر می‌شود. از ۲۷ هزار تن پسته‌ای که در مهر و آبان صادر شده نزدیک به ۶۳۰۰ تن از تولیدات رفسنجان بوده و حدود ۱۰ درصد پسته رفسنجان در دو ماه اخیر صادر شده است.

وی با بیان این‌که با سه معضل در حوزه صادرات پسته مواجه بوده‌ایم، اظهار کرد: بحث QR کد توسط وزارت جهاد کشاورزی به تعویق افتاد، بحث استاندارد اجباری پسته با پیگیری‌های استاندار حل شد اما همچنان با مشکل تعهد ارزی مواجه هستیم.

نیروی ماهر، دغدغه کارخانجات در رفسنجان

رئیس اتاق بازرگانی رفسنجان نیز در این نشست اظهار کرد: نبود نیروی ماهر در بیشتر شرکت‌های رفسنجان یک دغدغه است.

مجید حجت افزود: به شرکت مس پیشنهاد دادیم که هنرستان تربیت نیروی ماهر به نام خودش تاسیس و راه‌اندازی کند و در تامین نیروی ماهر برای صنایع و شرکت‌های مختلف شهرستان کمک حال باشد.

حمید ایرانمنش عضو هیبت مدیره انجمن کارآفرینان رفسنجان نیز گفت: اطلس سرمایه‌گذاری شهرستان در حال تدوین است. در این اطلس اطلاعات، داشته‌ها و ظرفیت‌های صنعتی شهرستان در حال جمع‌آوری است تا بتوان از این فرصت و قابلیت‌های صنعتی در مسیر توسعه شهرستان گام برداشته شود تا ضمن اشتغالزایی به ثروت هم برسیم.

برچسب ها :

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید :

  1. نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  2. نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  3. نظرات پس از ویرایش ارسال می‌شود.
دیدگاه شما ثبت شد
مطالب پیشنهادی
دل عالم

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به پایگاه خبری دل عالم می باشد.