دوشنبه17 ارديبهشت 1403     Monday, May 6, 2024
1402/07/18
کدخبر :94477
11
چاپ :

معمای هواداران فوتبال؛ گل به خودی مس رفسنجان از سکوی تماشاگران

در شرایطی که تمامی مردم و هواداران فوتبال در استان کرمان و رفسنجان مهیای میزبانی بازی مس و استقلال تهران اما هیچ کدام از ورزشگاه های این شهرستان گویا ظرفیت حضور تماشاگران را نداشت.

بحث حضور یا منع حضور تماشاگران برای بازی مس رفسنجان و استقلال تهران از چند روز پیش از این بازی آغاز شده بود، عده ای می گفتند ورزشگاه جدید مس برای این بازی آماده می شود و هواداران با خیال راحت می توانند این بازی مهیج را در یکی از مجهزترین ورزشگاه های ایران مشاهده کنند و پیمانکار نیز قول داده که این ورزشگاه را به بازی استقلال برساند.

به گزارش دل عالم به نقل از ایرنا، همه چیز مهیا به نظر می رسید تا اینکه یکباره تصویری از پدیدار شدن یک قنات زیر زمین بازی، در فضای مجازی تمامی معادلات را به هم ریخت، مسئولان باشگاه البته گفتند که این تصویر مربوط به سال گذشته بوده که اکنون مشکل رفع شده است اما این مساله تمام نشد زیرا در بازدید نمایندگان سازمان لیگ از ورزشگاه شماره یک شهدای مس رفسنجان ایرادهای فنی دیگری به این زمین اضافه شد، مشکلاتی از جمله فنس کشی ها، چمن نامناسب، زمین ناهموار و روشنایی.

اینکه خبرهای اولیه با تمرکز بر تصاویر قنات را چه افرادی با چه نیاتی منتشر کردند و خود دست اندرکاران باشگاه نیز در آن نقش داشتند یا خیر را اینک نمی توان تایید یا رد کرد؛ این فرضیه پرسش برانگیز وجود دارد که آیا در شایعه سازی ها برای ایجاد سدی مقابل تماشاگران و نیز پاسخ و رد آن، خود باشگاه نقش دارد یا خیر، مساله ای است که مسئولان متولی باید پیگیری کنند اما آنچه اهمیت دارد اینکه بازی آنطور که انتظار می رفت با حضور تماشاگران علاقه مند برگزار شود، نشد.

آنچه در فضای رسانه ای و مجازی جریان دارد اینکه عده ای با تحلیل شرایط می گویند شرکت ملی مس و باشگاه مس رفسنجان تمایل چندانی برای افتتاح این زمین در بازی استقلال نداشتند. عده ای دیگر می گویند که هنوز واگذاری زمین به باشگاه انجام نگرفته و باشگاه مس دخل و تصرفی در آن ندارد.

آماده نبودن ورزشگاه ۱۰ هزار نفری شماره یک شهدای مس رفسنجان سبب شد که این بازی نیز به‌ناچار به ورزشگاه سه هزار نفری شماره ۲ رفسنجان منتقل شود، ورزشگاهی که شورای تامین استان از چند ماه پیش معتقد بود ظرفیت پذیرش هوادار را ندارد و باید ابتدا زمینه های لازم همچون گیت های بازرسی برای ورود تماشاگران در این محل مهیا شود.

 از مسئولان حاضر در جلسات شورای تامین در زمینه بررسی حضور تماشاگران حاکی از این است که حضور تماشاگران، از نظر این مسئولان با مخالفتی همراه نبوده و حتی اصرار بر برگزاری و ایجاد نشاط بیشتر بوده که مسئولان باشگاه گفته بودند مشکلات برطرف نشده است.

سرانجام با پافشاری و پیگیری مردم، باشگاه استقلال و برخی از مسئولان درون استان کرمان، شورای تامین با تمرکز بر نظریات باشگاه، مجوز حضور ۵۰ درصدی تماشاگران را به صورت مشروط، ساعتی پیش از آغاز بازی صادر کرد اما عیوب این ورزشگاه همچنان باقی مانده بود که ۱۰ دقیقه پیش از آغاز بازی درهای ورزشگاه باز شد و هواداران به درون ورزشگاه آمدند، اتفاقی هم برای هیچ کس نیفتاد.

اینکه گفته می شود باشگاه مس تمایل چندانی به حضور تماشاگران به ورزشگاه نداشت به این واسطه است که هیچ اقدامی برای تسهیل حضور هواداران در بازی مقابل استقلال انجام نگرفته؛ به نظر می رسد رفع برخی ایرادهای فنی و جزئی، مهیا بوده که انجام نشده است؛ آن هم در بازی که می توانست علاقه مندان و گردشگران زیادی را به رفسنجان و استان بکشاند و باعث نشاط اجتماعی بیشتر شود.

حتی بسیاری از مردم استان کرمان و شهرستان رفسنجان ماه ها و روزها منتظر آغاز این بازی بودند تا بتوانند از حضور تیم های معروفی همچون استقلال یا پرسپولیس را در شهر خود میزبانی کنند و از نزدیک شاهد حضور آنان باشند.

حضور هواداران پیامدهای مثبت بسیار دیگری نیز می توانست برای استان کرمان و شهرستان رفسنجان به همراه داشته باشد. گفته می شود یکی از دلایلی که دیگر شهرها و استان ها که می خواهند در لیگ برتر تیم داری کنند همین حضور تیم های بزرگ در شهرشان است، اما این اتفاق ها درحالی در رفسنجان می افتد که باشگاه ها به فکر تسهیل امور مربوط به حضور تماشاگران و هواداران در ورزشگاه نیستند.

اساسا نفس جایگاه هواداران در تیمداری باشگاه ها کجاست؛ چرا نباید این مسائل با شفافیت بیشتری همراه باشد و مردم علاقه مند نیز براحتی از مشاهده بازی مهیج فوتبال و نشاط اجتماعی محروم باشند؟ اینها پرسش هایی است که ایرنا کرمان تلاش می کند در مصاحبه با کارشناسان و مسئولان همچنان به آنها بپردازد.

مس رفسنجان شنبه شب هفته جاری در هفته هفتم لیگ برتر با گل به خودی میثم تیموری با نتیجه یک بر صفر به استقلال تهران باخت.

برچسب ها :

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید :

  1. نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  2. نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  3. نظرات پس از ویرایش ارسال می‌شود.
دیدگاه شما ثبت شد
مطالب پیشنهادی
دل عالم

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به پایگاه خبری دل عالم می باشد.