دوشنبه17 ارديبهشت 1403     Monday, May 6, 2024
1400/02/29
کدخبر :47542
34
چاپ :

معاون صمت واحد دانش‌بنیان تولید انواع کود شیمیایی درجیرفت فعال شد

معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان از اجرایی شدن کارخانه دانش بنیان تولید انواع کودهای آلی و غیرآلی در شهرستان جیرفت خبر داد.

به گزارش دل عالم به نقل از ایرنا ، معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان از اجرایی شدن کارخانه دانش بنیان تولید انواع کودهای آلی و غیرآلی در شهرستان جیرفت خبر داد.

حسین سعیدی شامگاه سه شنبه با اعلام این مطلب به رسانه ها ، گفت: کارخانه یاد شده تولید ۲۵ محصول از جمله کودهای سولفات منیزیم، روی، آهن، منگنز آلی و غیر آلی، میکرونیزه و سولفات منیزیم را در شهرستان جیرفت آغاز کرده است.

وی افزود: این طرح پس از راه اندازی کامل برای ۱۲ نفر به صورت مستقیم اشتغالزایی خواهد داشت.

به گفته سعیدی این کودها به عنوان افزایش دهنده رشد و القا کننده مقاومت علیه بیماری ها و آفات در گیاهان گلخانه ای و مزرعه ای با استفاده از مخلوط اسیدهای آلی و ارگانوسیلیکون ها و روغن های خوراکی تولید خواهند شد.

معاون سازمان صمت جنوب کرمان گفت: یکی از پیش‌نیازهای مهم استقلال در حوزه کشاورزی و تامین امنیت غذایی کشور، خودکفایی در تولید کودهای شیمیایی است.

وی با بیان اینکه جنوب کرمان یکی از قطب های کشاورزی کشور بوده است، افزود: با توجه به شرایط سخت تحریم و کمبود و گاهی وارد شدن کودهای تقلبی، تأمین کود شیمیایی در جهت حمایت از کشاورزان و همچنین حمایت از تولید داخلی جزو اولویت های کاری این معاونت بوده است.


مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید :

  1. نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  2. نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  3. نظرات پس از ویرایش ارسال می‌شود.
دیدگاه شما ثبت شد
مطالب پیشنهادی
دل عالم

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به پایگاه خبری دل عالم می باشد.