سه شنبه18 ارديبهشت 1403     Tuesday, May 7, 2024
1402/09/06
کدخبر :97929
5
چاپ :

محدوده‌های معدنی بلاتکلیف کرمان ارزیابی مجدد شوند

استاندار کرمان گفت: طرح ها و محدوده های معدنی که متوقف یا بلاتکلیف مانده‌اند باید برای رفع مشکل بررسی و طی مطالعات، ارزیابی مجدد شود.

محمدمهدی فداکار در نشست بررسی طرح‌های معدنی و اقتصادی استان افزود: کرمان دارای ظرفیت‌های معدنی زیادی است و باید از این امکان به نفع استان استفاده و در رفع مشکلات اقتصادی نگاه مثبت حاکم باشد.

به گزارش دل عالم به نقل از ایرنا، وی اظهارکرد: باید طرح‌هایی که به دلیل مسائل زیست محیطی متوقف مانده‌اند را با رفع مشکل، به سرعت پیش برده و به راه‌اندازی آنها کمک کنیم.
استاندار کرمان در ادامه با تاکید بر رعایت حریم شهرها و مسائل زیست محیطی در پروژه ها عنوان کرد: نیاز است پروژه‌ها براساس فناوری‌های جدید که ضرر کمتری برای محیط زیست داشته باشد پیش بروند.
وی توضیح داد: با توجه به معدنی بودن استان کرمان؛ سرمایه گذاری در این زمینه به نفع استان است و نباید طرح‌های توسعه‌ای متوقف شود

به گفته وی چندین هزار اشتغال را می‌توان در حوزه صنعت و معدن در این مناطق ایجاد کرد.
در این جلسه مقرر شد بدون اخذ مجوزهای زیست محیطی هیچ طرح صنعتی در استان اجرا نشود و پروژه‌های نیمه‌تمام نیز بازنگری مجدد شده و اصلاح حریم آنها در دستور کار قرار گیرد.
همچنین قرار شد پروژه‌هایی که کمتر از ۱۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته‌اند در اختیار محیط زیست استان قرار گرفته و اقدامات کامل و لازم در مورد آنها انجام شود و در خصوص سایر طرح‌های بلاتکلیف نیز کمیته‌ای تخصصی با حضور اعضا و دستگاه‌های متولی تشکیل و مشکلات اعلام شود.

برچسب ها :

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید :

  1. نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  2. نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  3. نظرات پس از ویرایش ارسال می‌شود.
دیدگاه شما ثبت شد
مطالب پیشنهادی
دل عالم

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به پایگاه خبری دل عالم می باشد.