دوشنبه17 ارديبهشت 1403     Monday, May 6, 2024
1402/12/19
کدخبر :103760
1
چاپ :

لزوم رفع موانع پیش‌رو سرمایه‌گذارانی که ایجاد اشتغال می‌کنند

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمان گفت: موانع از سر راه سرمایه‌گذارانی که ایجاد اشتغال می‌کنند، فارغ از هر نوع نگاه سیاسی و حزبی، برداشته شود.

امیر حسن‌زاده در سی و پنجمین جلسه کارگروه رفع موانع تولید شهرستان بم که با دستور کار بررسی مشکلات معدن خان خاتون درخصوص پروانه بهره برداری این کارخانه و در محل معدن برگزار شد، اظهارکرد: معدن از حوزه‌های اصلی توسعه استان است و محیط زیست، منابع طبیعی و دستگاه قضایی بخشی نگری نداشته باشند.
وی بیان کرد: مسئولان در خط مقدم جنگ اقتصادی و سرمایه‌گذاران در سنگر کمین قرار دارند.

به گزارش دل عالم به نقل از ایسنا،  معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمان گفت: با توجه به اینکه درجنگ اقتصادی قرار گرفته‌ایم اما متاسفانه مسئولان استانی ما نمی‌توانند دور میز بنشینند و مشکلات را به‌صورت کار تیمی حل کنند.

وی ادامه داد: در کارگروه رفع موانع تولید سعی شده تا با کمک سیستم قضایی و بسیج مهندسین مشکلات حل شود و بسیج مهندسین نیز کار ارزیابی و پیگیری مصوبات را برعهده دارد.

حسن‌زاده بیان کرد: مواردی در استان وجود دارد که باید حل شود و تا زمانی فکر توسعه‌ای نداشته باشیم اتفاقی رخ نمی‌دهد.

وی توضیح داد: سرمایه‌گذاران حتی در کشورهای بدون امنیت مانند آفریقا و افغانستان فعالیت می‌کنند اما متاسفانه در استان با مشکل مواجه می‌شوند و نمی‌توانند فعالیتی داشته باشند.

 وی تصریح کرد: چه بخواهیم یا نخواهیم توسعه استانی ما معدنی است ولی متاسفانه محدوده‌های استان ما تعطیل، بلوکه یا به مزایده گذاشته نشده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمان گفت: سازمان صمت باید در سال آینده تمام محدوده‌های استان را به‌صورت شفاف در اختیار ما قرار دهند و دلیل توقف هر کدام را هم عنوان کرد.

وی اضافه کرد: در این کارگروه مصوب شد تا سازمان صمت پروانه بهره‌برداری صنعتی یکساله این کارخانه را طبق ماده ۹۰ قانون معادن و با رعایت سایر قوانین و مقررات  صادر کند و سازمان محیط زیست نیز در این یکسال موافقت محیط زیست تهران را به دست بیاورد و اگر نتوانست موافقت لازم را کسب کند، پروانه بهره‌برداری آن تمدید نشود.

در حاشیه این مراسم کمال سیدی قهرمان جهان در رشته ورزشی پاورلیفتینگ، مدال خود را به بابک اسماعیلی مدیرعامل ایپکو اهدا کرد.

معدن خان خاتون از معادن ایپکو در منطقه ابارق شهرستان بم است.

برچسب ها :

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید :

  1. نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  2. نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  3. نظرات پس از ویرایش ارسال می‌شود.
دیدگاه شما ثبت شد
مطالب پیشنهادی
دل عالم

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به پایگاه خبری دل عالم می باشد.