سه شنبه18 ارديبهشت 1403     Tuesday, May 7, 2024
1400/04/10
کدخبر :49846
55
چاپ :

فقرزدایی با توانمندسازی‌ افراد صورت می گیرد نه کمک های بلاعوض

استاندار کرمان خطاب به مدیران گفت: در کاهش فقر از چهره استان برنامه های عملیاتی داشته باشید و بدانید که در تامین منابع اجرای این برنامه خیلی در استان با مشکل مواجه نخواهیم شد

به گزارش دل عالم به نقل از ایسنا،استاندار کرمان خطاب به مدیران گفت: در کاهش فقر از چهره استان برنامه های عملیاتی داشته باشید و بدانید که در تامین منابع اجرای این برنامه خیلی در استان با مشکل مواجه نخواهیم شد و دستور کار ما توانمندسازی و ایجاد اشتغال خانگی است نه دادن کمک های بلاعوض.

"علی زینی وند" غروب امروز نهم تیرماه در چهارمین جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان کرمان گفت: مسئولین مربوطه به صورت شفاف مشکلات پروژه های اقتصاد مقاومتی را ظرف دو هفته به سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان ارائه دهند.

وی افزود: باوجود مصوبه اگر دستگاه ها پیگیری نمردند، بایستی دبیرخانه ستاد اقتصادمقاومتی نام آنها را مطرح و اعلام کند و بدانید با پنهان کاری به اهداف و چشم اندازهای پیش بینی شده دست پیدا نمی کنید.

زینی وند درباره پاس کاری دستگاه و بانک ها درخصوص علت عدم دریافت تسهیلات کارآفرینان و تولیدکنندگان بیان کرد: مقرر شد دستگاه های اجرایی با شورای هماهنگی بانک ها کمیته ای تشکیل دهند و پرونده هایی که برای دریافت تسهیلات به بانک ها معرفی شده اند، آنالیز کنند و پرونده های که مشکل ندارند در اولویت دریافت تسهیلات قرار گیرند.

استاندار کرمان تصریح کرد: باید سهم شرکت های دانش بنیان در اقتصاد استان مشخص شود و سعی کنید قبل از پایان این دولت پارک علم و فناوری استان کرمان تعیین تکلیف شود.

وی اضافه کرد: متاسفانه باتوجه به ظرفیت های استان، این دیار رتبه ۱۷ کشور در حوزه پارک علم و فناوری دارد و این درحالی است که باید حداقل رتبه پنجم را می داشت.

زینی وند افزود: کارها در حوزه دانش بنیان پیش نمی رود و در استان کارها نیمه تمام رها شده و بعضا دستخوش رقابت های غیرتخصصی شده است.

وی با پیشنهاد اینکه از اتاق بازرگانی به عنوان اتاق فکر استفاده کنید زیرا در اتاق بازرگانی کارهای فنی خوبی انجام شده است، بیان کرد: اتاق بازرگانی در حوزه کسب و کار و شناسایی قوانین زائد کارهای بسیار خوبی انجام داده. همچنین در بحث پنجره سرمایه گذاری و بهبود فضای کسب و کار فعالیت های خوبی صورت گرفته است.

استاندار کرمان با بیان اینکه مدیران نباید اصلا خودشان را گرفتار جلسات دست و پا گیر کنند، در ادامه به تبیین فضای کسب و کار استان پرداخت و اظهار کرد: رتبه ۳۰ کسب و کار استان پیامی که به سرمایه گذار می دهد این است که از دیار کریمان فرار کنید و این رتبه به لحاظ القای روانی استان را نابود می کند.

وی با انتقاد از اینکه سهم اشتغال در بخش خدمات کم است، بیان کرد: توسعه متوازن رویکرد استان است و در این راستا از شرکت های بزرگ استان کرمان خواستیم هلدینگ تخصصی به طور مثال هلینگ گردشگری تشکیل دهند کنند.

زینی وند با اشاره به مطالعات انجام شده در زمینه کاهش فقر در استان عنوان کرد: در طرح کاهش فقر کارهای خوبی انجام شده و بخشی از کارها که در این مطالعه آمده، دستگاه های حمایتی دارند انجام می دهند لذا با یکدیگر هماهنگ باشید تا به اهدافتان بهتر دست پیدا کنید.

وی افزود: در کاهش فقر از چهره استان برنامه های عملیاتی داشته باشید و بدانید که در تامین منابع اجرای این برنامه خیلی در استان با مشکل مواجه نخواهیم شد و دستور کار ما توانمندسازی و ایجاد اشتغال خانگی است نه دادن کمک های بلاعوض.

استاندار کرمان با بیان این مطلب که ۶۴۶ پروژه اقتصاد مقاومتی می توانند استان را تکان دهند، تصریح کرد: با توجه به پایش فضای کسب و کار به این نتیجه رسیدیم که تقریبا بخش عمده ای از پروژه های ما با مشکل آب مواجه هستند.

وی خطاب به سرمایه گذاران گفت: در استان کرمان جلوی سرمایه گذار مین نمی کارند بلکه بیشترین حمایت از سرمایه گذار در استان کرمان صورت می گیرد.

برچسب ها : استاندار کرمان

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید :

  1. نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  2. نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  3. نظرات پس از ویرایش ارسال می‌شود.
دیدگاه شما ثبت شد
مطالب پیشنهادی
دل عالم

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به پایگاه خبری دل عالم می باشد.