سه شنبه18 ارديبهشت 1403     Tuesday, May 7, 2024
1402/09/05
کدخبر :97913
7
چاپ :

فعالیت بیش از ۱۶۰ واحد پرورش مرغ در رفسنجان/ لزوم مراقبت در برابر بیماری‌های تنفسی طیور

فرماندار رفسنجان گفت: بیش از ۱۶۰ واحد پرورش مرغ در شهرستان وجود دارد که به طور میانگین ماهیانه ۶۰۰ هزار قطعه جوجه‌ریزی در آنها انجام می‌شود.

حسین رضایی در نشست با مسئولان ادارات جهاد کشاورزی و دامپزشکی با موضوع ساماندهی مرغداری های شهرستان رفسنجان، اظهار کرد: مهرماه و آبان‌ماه امسال به ترتیب بیش از ۶۱۷ هزار و ۷۱۶ هزار قطعه جوجه‌ریزی در مرغداری‌های شهرستان انجام شد.

به گزارش دل عالم به نقل از ایسنا، وی افزود: رفسنجان هم نیاز شهرستان را در حوزه مرغ تامین می‌کند و به خودکفایی رسیده هم این‌که مازاد تولید را به شهرستان‌های مجاور ارسال می‌کند.

فرماندار رفسنجان تصریح کرد: با توجه به این‌که در آستانه ورود به فصل زمستان هستیم و امکان شیوع بیماری‌های تنفسی از جمله آنفلوآنزا بین طیور وجود دارد، تدابیر لازم اندیشیده می‌شود تا کمترین تلفات را داشته باشیم و به حوزه تامین مرغ شهرستان خللی وارد نشود.

رضایی عنوان کرد: به منظور ذخیره‌سازی مرغ برای مصرف زمستان نیز با تعاونی‌های مرغداری‌های شهرستان رایزنی شده تا در این خصوص همکاری‌های لازم را انجام دهند تا با کمبود مرغ مواجه نشویم.

وی با اشاره به وجود زیرساخت‌های این امر از جمله دو تعاونی مرغداری در شهرستان و سردخانه های موجود، خاطرنشان کرد: برنامه‌ریزی و مدیریت صحیح انجام خواهد شد تا نیاز مردم به نحو شایسته‌ای برآورده شود.

برچسب ها :

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید :

  1. نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  2. نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  3. نظرات پس از ویرایش ارسال می‌شود.
دیدگاه شما ثبت شد
مطالب پیشنهادی
دل عالم

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به پایگاه خبری دل عالم می باشد.