سه شنبه18 ارديبهشت 1403     Tuesday, May 7, 2024
1400/11/27
کدخبر :63734
35
چاپ :

ظرفیت بخش اطفال بیمارستان کرونایی‌های کرمان رو به تکمیل است

سخنگوی ستاد مدیریت کرونا در استان کرمان اعلام کرد، به علت افزایش شمار بستری کودکان، تخت‌های بستری بخش اطفال بیمارستان افضلی‌پور در شهر کرمان رو به تکمیل است.

دکتر سعید صحبتی  با بیان اینکه قرار است ظرفیت جدیدی به بخش بستری اطفال افضلی پور اضافه شود تاکید کرد: دستکم ۲۰ درصد از بیماران کرونایی بستری در بیمارستان‌های استان کرمان را کودکان تشکیل می‌دهند که این موضوع ضرورت افزایش مراقبت‌ها و نیز انجام واکسیناسیون را نشان می‌دهد.
به گزارش دل عالم به نقل از ایرنا، سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: باید مراقبت‌ها را افزایش دهیم زیرا فراگیری ابتلای کودکان به اُمیکرون در مقایسه با سایر سویه ها بالاست.
صحبتی با اشاره به فوت یک کودک پنج ماهه و یک کودک ۱۴ ساله با بیماری های زمینه ای به دلیل ابتلا به کرونا در کرمان طی روزهای اخیر افزود: واکسیناسیون کودکان پنج تا ۱۲ سال نیز آغاز شده و خانواده ها باید در این زمینه نیز اهتمام ویژه داشته باشند.

وی با بیان اینکه میزان بستری کودکان در سویه اُمیکرون رشد قابل توجهی در مقایسه با سایر سویه های کرونا دارد گفت: موارد بستری بالا رفته و وضعیت قرمز است؛ هر روز نیز بر تعداد بستری ها افزوده می شود. 

سخنگوی ستاد مدیریت کرونا در استان کرمان ادامه داد: تعداد بستری افرادی که واکسن کرونا نزده اند بسیار بیشتر از سایرین است.

صحبتی اظهار داشت: با توجه به اینکه در آستانه عید نوروز هستیم کسب و کارها محدود نشدند اما انتظار است رعایت اصول بهداشتی با حساسیت بیشتری دنبال شود تا شاهد ادامه روند افزایشی میزان ابتلا و بستری نباشیم.

برچسب ها :

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید :

  1. نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  2. نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  3. نظرات پس از ویرایش ارسال می‌شود.
دیدگاه شما ثبت شد
مطالب پیشنهادی
دل عالم

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به پایگاه خبری دل عالم می باشد.