سه شنبه18 ارديبهشت 1403     Tuesday, May 7, 2024
1400/04/10
کدخبر :49835
25
چاپ :

طلاب کرمان آموزش‌های امدادونجات فرا می‌گیرند

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان گفت: این تفاهم نامه به منظور ارائه آموزش های امدادونجات و بهره گیری از مشارکت و حضور طلاب و فعالان حوزوی در فعالیت های داوطلبانه و بشردوستانه منعقد شد.

به گزارش دل عالم به نقل از ایرنا،مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان با اشاره به انعقاد تفاهم نامه این جمعیت با حوزه های علمیه گفت: این تفاهم نامه به منظور ارائه آموزش های امدادونجات و بهره گیری از مشارکت و حضور طلاب و فعالان حوزوی در فعالیت های داوطلبانه و بشردوستانه منعقد شد. 

 رضا فلاح در نشستی با رییس حوزه‌های علمیه استان کرمان بر روز رسانی تفاهم نامه بین مدیریت حوزه علمیه برادران استان و جمعیت هلال احمر تاکید کرد.

وی ادامه داد: با ایجاد خانه هلال ویژه مدیران حوزه علمیه، مشارکت طلاب و مسئولان حوزه های علمیه در برنامه های امدادی، فرهنگی و بشردوستانه جمعیت هلال احمر افزایش خواهد یافت. 

فلاح با اشاره به اهمیت فراگیری آموزه های امدادی برای همه اقشار جامعه اظهارداشت: آمادگی لازم برای برگزاری دوره های آموزشی حضوری و غیرحضوری برای طلاب و خانواده های آنان در سراسر استان داریم. 

وی در ادامه با اشاره به نقش موثر طلاب در معرفی اهداف و اصول جمعیت هلال احمر گفت: تریبون های ائمه جماعات عامل بسیار مهم در تشویق و ایجاد انگیزه برای عموم در فراگیری دوره های امدادی و آشنایی آحاد جامعه با شرح وظایف جمعیت هلال احمر هستند. 

فلاح با اشاره به حادثه خیزی استان کرمان و حضور موثر طلاب در حوادث افزود: برگزاری دوره های آموزشی امدادی، بازآموزی و مانورهای امدادی برای اعضای کانون های طلاب در افزایش آمادگی و توانمندسازی امدادی آنان بسیار موثر و ضروری است. 

 

فراگیری آموزه های امدادی برای طلاب ضروری است

مدیر حوزه های علمیه استان کرمان نیز در این نشست عنوان کرد: برگزاری دوره های آموزشی امدادونجات برای طلاب امری ضروری و واجب است. 

حجت الاسلام عباس سلمه‌ای با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری عنوان کرد: یکی از وظایف طلاب خدمت رسانی است و همچنین بر ضرورت فعالیت های مستمر و مداوم کانون های طلاب استان کرمان تاکید کرد.

وی با اشاره به اینکه جمعیت هلال احمر یکی از دستگاه هایی است که به آحاد مختلف جامعه در بحران و حوادث خدمت رسانی می کند، افزود: به جای اینکه آموزش امدادی را امری مستحب بدانیم بهتر است آن را امری واجب به شمار بیاوریم.

مدیر حوزه های علمیه استان کرمان تشویق طلبه ها به انجام کار خیرخواهانه و بشردوستانه یک اصل معرفی کرد و گفت: اعضای کانون های طلاب در برنامه های خدمت رسانی جمعیت بایستی حضور فعال داشته باشند. 


مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید :

  1. نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  2. نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  3. نظرات پس از ویرایش ارسال می‌شود.
دیدگاه شما ثبت شد
مطالب پیشنهادی
دل عالم

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به پایگاه خبری دل عالم می باشد.