دوشنبه17 ارديبهشت 1403     Monday, May 6, 2024
1402/09/11
کدخبر :98069
6
چاپ :

ریل تامین مالی بنگاه‌های اقتصادی از بانک‌ها به بازار سرمایه تغییر یابد

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با تاکید بر اینکه باید ریل تامین مالی بنگاه‌های اقتصادی از بانک‌ها به بازار سرمایه تغییر یابد، گفت: قیمت گذاری دستوری بیشتر رانت و فساد ایجاد می‌کند.

دکترمحمدرضا پورابراهیمی در نود و دومین جلسه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی با محوریت بررسی فضای کسب و کار استان کرمان اظهار کرد: برخی از صنایع فولادی ما کوره بلند هستند و با قطع گاز این واحدها این صنایع صدمه زیادی خواهند دید.

به گزارش دل عالم به نقل از ایسنا، وی با اشاره به سهمیه‌بندی استان‌ها در بخش گاز عنوان کرد: باید افزایش سهمیه گاز واحدهای فولادی استان کرمان را دنبال کنیم و ذخیره lng یکی از راهکارهای کوتاه مدت است.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی غیرقابل پیش بینی بودن قیمت مواد اولیه، دریافت تسهیلات و بی ثباتی قوانین و مقررات را از عوامل اصلی موانع کسب و کار استان برشمرد و تصریح کرد: حفظ رتبه دوازدهم فضای کسب و کار استان سخت تر از رسیدن به آن است.

سیدمهدی طبیب زاده رئیس اتاق بازرگانی استان کرمان نیز در این نشست گفت: با تلاش جمعی که در استان برای بهبود فضای کسب و کار صورت گرفت، در ارزیابی‌های سه فصل گذشته این فضا رو به بهبود بوده و رتبه دوازدهم کشوری را کسب کرده‌ایم.

وی رابطه بهبود فضای کسب و کار در رونق صنایع کوچک و متوسط را مستقیم دانست و بیان کرد: امیدواریم با این همکاری‌ها رتبه فضای کسب و کار استان ارتقا یابد.

رئیس استان بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان در ادامه کرمان را خاستگاه تمدن بشری دانست و عنوان کرد: اگر کرمان معرفی نشود، گردشگری استان رونق پیدا نمی‌کند.

همچنین محمد جهانشاهی مشاور گردشگری در اتاق بازرگانی استان نیز با بیان این مطلب که کرمان یکی از متنوع ترین استان‌ها در خصوص سرمایه‌گذاری است، گفت: متوسط ضریب اشغال هتل‌های استان کرمان زیر ۴۵ درصد بوده است. 

وی تبلیغات و معرفی استان را یکی از دغدغه‌های اصلی دانست و بیان کرد: در راستای توسعه محور گردشگری استان، رویداد کرمان ۱۴۰۴ که یک برنامه ۱۶ ماهه است، برنامه ریزی شد و دبیرخانه آن با دبیری رئیس اتاق بازرگانی تشکیل شده و باید شوراها و شهرداری‌ها تا پایان دولت برنامه‌های خود در حوزه گردشگری را ارائه دهند که ۵۶ رویداد از نقاط مختلف استان در آن دیده شده است.

برچسب ها :

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید :

  1. نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  2. نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  3. نظرات پس از ویرایش ارسال می‌شود.
دیدگاه شما ثبت شد
مطالب پیشنهادی
دل عالم

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به پایگاه خبری دل عالم می باشد.