سه شنبه18 ارديبهشت 1403     Tuesday, May 7, 2024
1400/01/14
کدخبر :45335
46
چاپ :

رفسنجان نارنجی شد مراقبت نشود، سونامی کرونا در استان رخ می‌دهد

شهرستان رفسنجان در رنگ‌بندی کرونایی،در وضعیتنارنجی یعنی پرخطر قرار گرفت. اگر روند بیماری در این شهرستان کنترل نشود، به رنگ قرمز کُشنده درخواهد آمد.

به گزارش دل عالم به نقل از فردای کرمان ،

شهرستان رفسنجان در رنگ‌بندی کرونایی،در وضعیتنارنجی یعنی پرخطر قرار گرفت. اگر روند بیماری در این شهرستان کنترل نشود، به رنگ قرمز کُشنده درخواهد آمد.

استاندار کرمان در این‌باره گفت: «این شهرستان به شکل غافلگیری افزایش موارد ابتلا و بستری کرونا را دارد».

زینی‌وند افزود: «روند افزایش بیماری در سایر شهرستان‌های استان از جمله سیرجان هم در شرف وقوع است و طبق گزارش‌ها، درصد بالایی از موارد جدید نیز از نوع ویروس جهش‌یافته انگلیسی هستند».
وی با هشدار جدی نسبت به این شرایط اعلام کرد: «صراحتا می‌گوییم که وضعیت ما را نگران کرده است و اگر مراقبت‌ها کم و عادی‌انگاری شود، در استان با سونامی کرونا مواجه خواهیم بود که نمی‌توانیم آن را کنترل کنیم».

به گزارش دل عالم  به نقل از فردای کرمان، علی زینی‌وند ظهر چهارشنبه 11 فروردین ماه، از اخبار نگران کننده افزایش موارد ابتلا و بستری کروناویروس در استان یاد کرد و افزود: «گزارش‌های دانشگاه علوم‌پزشکی نشان‌دهنده وضعیت نگران کننده بیماری کرونا در استان است».

وی با تاکید بر رعایت شیوه‌نامه های بهداشتی، گفت: «گزارش‌های شهرستانی از حضور افراد بدون رعایت پروتکل‌ها و شانه به شانه در مناطق ییلاقی و دورهمی‌ها خبر می دهد که جای نگرانی دارد».
وی خطاب به فرمانداران اعلام کرد: «بدون شکستن و نقض مصوبات ستاد ملی کرونا، ده‌ها تصمیم اقتضایی می‌تواند برای روزهای 12 و 13 فروردین ماه گرفته شود تا از افزایش موارد بیماری جلوگیری شود و توقع ما بر برخورد جدی دستگاه قضا و نیروی انتظامی با متخلفان است».


مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید :

  1. نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  2. نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  3. نظرات پس از ویرایش ارسال می‌شود.
دیدگاه شما ثبت شد
مطالب پیشنهادی
دل عالم

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به پایگاه خبری دل عالم می باشد.