دوشنبه17 ارديبهشت 1403     Monday, May 6, 2024
1400/03/01
کدخبر :47607
41
چاپ :

جنب و جوش مدیران در جنوب کرمان با رویکرد تحقق شعار سال

شهرستان های جنوبی استان کرمان در روزهای پایانی هفته گذشته میزبان استاندار و برخی از مسئولان بود که ضمن افتتاح و کلنگ زنی طرح ها، مسائل و مشکلات مختلف این منطقه مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش دل عالم به نقل از ایرنا،شهرستان های جنوبی استان کرمان در روزهای پایانی هفته گذشته میزبان استاندار و برخی از مسئولان بود که ضمن افتتاح و کلنگ زنی طرح ها، مسائل و مشکلات مختلف این منطقه مورد بررسی قرار گرفت.

استان پهناور کرمان با ظرفیت های متعدد در بخش های گوناگون طی سالهای اخیر رشد قابل توجهی در اجرای طرح های توسعه ای و زیرساختی را شاهد بوده و سهم مناطق جنوبی این استان قابل توجه و چشمگیر است.

مسئولان دولتی و مدیران سازمان ها و دستگاه های اداری و اجرایی با انجام سفرهای متعدد و منطم روند اجرای پروژه ها و مسائل ساکنان جنوب کرمان را به طور مستمر مورد بررسی قرار می دهند تا ضمن گسترش رفاه و آبادانی از حجم مشکلات و محرومیت جنوب کرمان بکاهند.

استاندار کرمان و نمایندگان مردم شهرهای جنوبی کرمان در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسئولان روزهای چهارشنبه و پنجشنبه هفته ای که پشت سر گذاشتیم در سفری ۲ روزه نقاط مختلف در این منطقه را مورد بازدید قرار دادند.

مقصد نخست قلعه گنج شهر نمونه اقتصاد مقاومتی

جنب و جوش مدیران در جنوب کرمان با رویکرد تحقق شعار سال

شهرستان قلعه گنج در فاصله ۴۰۰ کیلومتری مرکز استان نخستین مقصد سفر علی زینی وند استاندار کرمان و هیات همراه  بود، این شهرستان در چند سال گذشته به عنوان شهر نمونه اقتصاد مقاومتی معرفی و طرح های متعددی در این زمینه  در قلعه گنج اجرا شده است.

 افتتاح مدرسه ۶ کلاسه خیرساز روستای سورچاه منطقه رمشک از توابع شهرستان قلعه گنج با حضور استاندار کرمان، مدیران کل نوسازی مدارس و آموزش و پرورش کرمان و خیر مدرسه‌ساز و نخستین برنامه سفر مسئولان دولت به جنوب کرمان بود.

استاندار کرمان همچنین فاز نخست معدن مس رمشک با ظرفیت ۲ هزار و ۴۰۰ تن و با ۴۳ میلیارد تومان سرمایه گذاری و ۷۵ نفر اشتغال  افتتاح شدو کلنگ کارخانه۵۰۰تنی فلوتاسیون مس رمشک به زمین زده شد.
 زینی‌وند در جریان این سفر از تامین‌ اعتبار جاده رمشک به کتیج و تلاش برای آبرسانی به ۳۰ روستای منطقه خبر داد و همراهی محلی را برای توسعه معدنی لازم دانست.

روستای "سوردر" مقصد بعدی استاندار کرمان در سفر به قلعه گنج بود. روستایی با تلفیقی از خانه های کپری و نوساز بنیاد مسکن. غلامرضایی دهیار روستا خواسته های اهالی این روستا و روستاهای همجوار بویژه تامین آب آشامیدنی را مطرح و دکتر زینی وند دستور بررسی و مطالعه تامین آب را صادر کرد،  هلال احمر هم توزیع ۳۰۰بسته غذایی را در منطقه آغاز و اعلام کرد هزینه های درمانی و دارویی را تامین می کند.

استاندار کرمان روز چهارشنبه در سفر به شهر نمونه اقتصاد مقاومتی(قلعه گنج) در جنوب کرمان از تلاش برای آبرسانی به ۳۰ روستای منطقه رمشک خبر داد و همراهی محلی را برای توسعه معدنی لازم دانست.  

زینی وند همچنین با حضور در مدارس علوم دینی اهل سنت و حوزه  علمیه شیعه رمشک با علما و مدرسان این حوزه ها دیدار و بازدید کردند.

در سال تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها استاندار کرمان روستای محروم رمشک واقع در شهرستان نمونه اقتصاد مقاومتی کشور را مورد بازدید قرار داد.

استاندار کرمان و هیات همراه همچنین با حضور در گلزار شهدای روستای "گوهنچان" قلعه گنج به مقام والای شهیدان ادای احترام کرد.

نشست صمیمانه با اهالی روستای استارم عنبر آباد

جنب و جوش مدیران در جنوب کرمان با رویکرد تحقق شعار سال

زینی وند شامگاه چهارشنبه ماه در ادامه سفر خود به شهرستان‌های جنوبی استان کرمان از روستای سرجنگل عشایر، پل ارتباطی روستای کلجگ و نرگسان واقع در بخش جبالبارز جنوبی شهرستان عنبرآباد بازدید کرد.

در این بازدید که فرماندار و مدیران مرتبط استانی و شهرستانی حضور داشتند، درخواست‌های مردمی مطرح و نحوه تأمین اعتبار و تأمین زیرساخت‌ها بررسی شد.

همچنین شامگاه چهارشنبه استاندارکرمان در جلسه ای با حضور تعدادی از مدیران استانی و شهرستان عنبرآباد در روستای "استارم" پای صحبت اهالی و دهیاران روستا و روستاهای همجوار نشست. تکمیل راههای روستایی، تامین فیبرنوری، آب آشامیدنی و آبخیزداری  مهمترین خواسته اهالی بود.

زینی وند تصریح کرد: در حد توان از طریق اعتبارات استانی برای رفع مشکلات برنامه ریزی می شود. استاندار، حضور در روستاها و مناطق مختلف را منجر به شناخت کاملتر از مشکلات مردم و تصمیم گیری کارآمدتر و منطبق بر نیاز واقعی مردم دانست.

استاندار کرمان در این خصوص تصریح کرد: در حد توان از طریق اعتبارات استانی برای رفع مشکلات و فراهم شدن حداقل زیرساخت‌ها برنامه‌ریزی می‌شود.

زینی‌وند ادامه داد: در زمینه آبرسانی نیز طی سال‌های اخیر اقداماتی صورت گرفته و مجتمع‌های آبی ایجاد شده و در حال پیشرفت هستند که با سپاه هم تفاهم نامه‌ای در دست اجرا داریم که از توانمندی آنها هم بهره بگیریم و تا جای ممکن بخشی از مشکل آب را برطرف کنیم.

استاندار کرمان گفت: در خصوص فیبر نوری و بهداشت و مسکن روستایی نیز برنامه‌های مدونی باید دیده شود، دسته‌بندی و اولویت‌بندی مشکلات و در بودجه امسال یا آینده مورد توجه مسئولان خواهند بود.

بازدید استاندار کرمان از میراث فرهنگی جیرفت

جنب و جوش مدیران در جنوب کرمان با رویکرد تحقق شعار سال

 استاندار کرمان در دومین روز از سفر خود به جنوب کرمان روز پنجشنبه  از موزه جیرفت و تپه های باستانی کنارصندل بازدید کرد.

در این بازدید مدیرکل میراث فرهنگی استان کرما از تخصیص هشت میلیارد تومان اعتبار برای آغاز عملیات اجرایی فاز اول موزه منطقه ای جیرفت خبر داد و گفت: آغاز عملیات فاز اول در مرحله عقد قرارداد است.

فریدون فعالی فاز اول موزه منطقه ای جیرفت را شامل گالری، مخازن و سالن های نمایش برشمرد و افزود: در حال حاضر تهیه ملزومات برای آغاز فاز اول موزه در دستور کار است و به زودی این مهم شروع می شود.

 همچنین در حاشیه بازدید استاندار کرمان از تپه باستان کنارصندل جیرفت  از تعیین حریم و عرصه تپه باستانی کُنارصندل برای ثبت جهانی با اعتباری بالغ بر سه میلیارد ریال خبر داد و افزود: تعیین عرصه و حریم به عنوان مهمترین مولفه برای معرفی یک بنا برای ثبت جهانی محسوب می شود که برای ثپه کنار صندل انجام شده است.

افتتاح محور جیرفت به بافت

جنب و جوش مدیران در جنوب کرمان با رویکرد تحقق شعار سال

استاندار کرمان  روز پنجشنبه در حاشیه آیین افتتاح بخشی از محور جیرفت - دلفارد - بافت گفت: محور جیرفت - دلفارد - بافت نقش مهمی در شکوفایی بخش معدنی و گردشگری شهرستان جیرفت دارد و تقویت زیرساخت های ارتباطی این منطقه در دستور کار قرار گرفته است.

 زینی وند روز پنجشنبه در حاشیه افتتاح بخشی از محور جیرفت - دلفارد - بافت اظهار داشت: امروز شاهد بهره برداری بخشی از این محور به طول ۲۲ کیلومتر با اعتبار ۲۵۴ میلیارد تومان هستیم.

 وی این محور را برای بخش گردشگری استان کرمان بسیار مهم برشمرد و منطقه خوش آب وهوای دلفارد، ساردو و هنزا را از جمله ظرفیت های این محور اعلام کرد.

استاندار کرمان با بیان اینکه محور جیرفت - بافت در زمان انقلاب اسلامی تاسیس شده است، گفت: این محور با توجه به اینکه بر اساس زمان خود طراحی و اجرا شده لذا در حد امروز نبوده از این رو مطالعه این محور انجام شده و از جیرفت به سمت دلفارد شاهد ۲بانده شده بخشی از این محور بوده ایم.

وی افزود: ادامه این محور از بافت به سیرجان در حال فعالیت بوده لذا امیدواریم این مسیر به عنوان یکی از شریان های استراتژیک کشور، این منطقه را متحول کند.

زینی وند وجود کارخانجات متوسط در حوزه مس، سنگ آهن و معادن غنی و گردشگری را از ظرفیت های این منطقه برشمرد و گفت: امیدواریم با توسعه این منطقه شاهد اشتغالزایی یکی از مراکز صنعتی ومعدنی خوب با اشتغالزایی بالا باشیم.

نماینده عالی دولت در استان کرمان در ادامه سفر خود به مناطق جنوبی این استان عصر پنجشنبه در حاشیه بازدید از طرح گاز رسانی ساردوئیه گفت: اداره گاز در حال فعالیت برای طرح گاز رسانی به شهر درب بهشت جیرفت است.

وی مشکل این طرح را معارض محلی عنوان کرد و گفت: بخشی از این معارض در حوزه شهرستان رابر منطقه هنزا بوده لذا هیچ کوتاهی در این زمینه نشده و چند بار این طرح کارشناسی شده است.

 زینی وند روز پنجشنبه در بازدید از شهر جیرفت گفت: استان کرمان ظرفیت تامین نیاز خود را در زمینه تولید مرغ نداشته و منطقه جنوب کرمان در این زمینه بسیار ضعیف است.

وی از پیگیری مشکلات بخش کشاورزی منطقه جنوب کرمان با معاون وزیر جهاد کشاورزی و رییس سازمان تعاون روستایی خبر داد و گفت:  تصمیمات خوبی در این زمینه اتخاذ و در حوزه ساماندهی محصولات کشاورزی و تولیدات صحبت هایی انجام شد.

استاندار کرمان اظهار داشت: استراتژی استان کرمان این بوده که نه تنها مرغ مورد نیاز خود را تامین کند بلکه باید مرغ استان های همجوار را نیز تامین و زمینه صادرات مرغ را به کشورهای مرز شرقی فراهم کند.

وی ادامه داد: بر همین اساس کشت و صنعت جیرفت تمام مجموعه زنجیزه تولید مرغ را از ابتدا تا آخرین مرحله تامین می کند.  

زینی وند بیان کرد: در این رایزنی ها در حوزه خرید تضمینی گندم تصمیمات خوبی گرفتیم لذا امیدواریم با جدیت این تصمیمات در مدت زمان کوتاه اجرا شوند.

وی افزود: مردم هم حق دارند ولی با پیگیری های انجام شده برای بخشی از این معارض کارشناس مورد رضایت طرفین در نظر گرفته شده است.  

محصولات کشاورزی کرمان با ریل حمل شود

جنب و جوش مدیران در جنوب کرمان با رویکرد تحقق شعار سال

 زینی وند پنجشنبه شب در نشست بررسی مشکلات بخش کشاورزی جنوب کرمان با حضور رئیس هیات مدیره و مدیر عامل سازمان مرکزی تعاون روستایی کشور اظهار داشت:  این موضوع باید پیگیری و کشت ها هدفمند شوند و کشاورزان بر اساس میزان سفارش و نیاز بازار دنیا کشت کنند.

وی به اشاره به مشکلات حمل و نقل محصولات کشاورزی در جنوب کرمان و برنامه ریزی برای ایجاد یک ایستگاه باربری قطار در این مسیر، افزود:  بر اساس پیشنهاد رییس سازمان جهاد جنوب کرمان این ایستگاه ایجاد می شود تا بخشی از محصولات جنوب کرمان با ریل حمل شوند.

وی حمل ونقل ریلی محصولات کشاورزی را یکی از راه حل های رفع مشکل حمل و نقل در فصل برداشت محصولات کشاورزی اعلام کرد و افزود: به صورت جدی پیگیر این موضوع هستیم.

استاندار کرمان به متخصصین کشاورزی استان توصیه کرد تا در جهت توسعه کشاورزی مکانیزه، آبیاری تحت فشار و کشت های گلخانه ای تلاش بیشتری داشته باشند.

رییس سازمان جهادکشاورزی جنوب کرمان  هم در این نشست گفت: در زمینه بازاریابی و برند سازی در جنوب کرمان سال گذشته ۳۰ برند ثبت شد.

سعید برخوری افزود: مشکل اصلی کشاورزی منطقه جنوب کرمان نبود سرمایه گذار بزرگ و توانمند است.

وی اظهار داشت: نبود زیرساخت های صادراتی در جنوب کرمان باعث شده که این منطقه جاذبه ای برای سرمایه گذاری نداشته باشد.

برخوری  به ضرورت ایجاد منطقه آزاد کشاورزی تاکید کرد و گفت: ایجاد منطقه آزاد کشاورزی یکی از زیرساخت های صادراتی برای جذب سرمایه گذار بوده که متاسفانه در برنامه آمایش سرزمین لحاظ نشده است.

وی افزود: همه تلاش و پیگیری های ما برای جذب سرمایه گذار در بخش کشاورزی با بن بست نبود زیرساخت ها مواجه می شود.

برخوری  ادامه داد: نبود زیر ساخت های لازم در فرودگاه جیرفت به عنوان پله اول توسعه جنوب کرمان سبب بی رغبتی سرمایه گذران و تمایل نیافتن به سرمایه گذاری در این منطقه شده است.

برچسب ها :

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید :

  1. نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  2. نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  3. نظرات پس از ویرایش ارسال می‌شود.
دیدگاه شما ثبت شد
مطالب پیشنهادی
دل عالم

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به پایگاه خبری دل عالم می باشد.