دوشنبه17 ارديبهشت 1403     Monday, May 6, 2024
1403/01/20
کدخبر :104619
0
چاپ :

جمع‌آوری زکات فطریه استان کرمان از طریق ۷۹۵ پایگاه

مدیرکل کمیته امداد استان کرمان گفت: امسال فطریه مردم از طریق ۲۰۸ پایگاه زکات فطره و ۲۵۴ پایگاه خیریه و ۱۲۹۰ نیروی انسانی دریافت می‌شود.

ناصر عسکری در جلسه شورای زکات استان کرمان اظهار کرد: در سال ۱۴۰۱ حدود ۲۰ هزار و ۳۶۱ میلیون ریال فطریه نقد و کالا، ورودی به کمیته امداد داشتیم که در سال گذشته با ۸۰ درصد رشد به حدود ۳۶ هزار و ۷۲۹ میلیون ریال رسید.

به گزارش دل عالم به نقل از ایسنا، وی بیان کرد: در سال گذشته ۱۶۱ هزار و ۸۱۵ میلیون ریال فطریه جمع آوری شده که نسبت به سال ۱۴۰۱ حدود ۲۱.۹ درصد رشد داشته است.

مدیرکل کمیته امداد استان کرمان اظهار کرد: امسال فطریه مردم از طریق ۲۰۸ پایگاه زکات فطره و ۲۵۴ پایگاه خیریه و ۱۲۹۰ نیروی انسانی دریافت می‌شود.

وی بیان کرد: مردم نیز می‌توانند زکات فطره خود را از طریق کد دستوری #۵*۰۳۴*۸۸۷۷* و همچنین از طریق شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۷۹۵۰۰۷۶۰۸۴، کفاره غیرعمد را به شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۷۹۵۰۰۵۹۵۴۴ و کفاره عمد را به شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۷۹۵۰۰۸۴۳۵۱ و سهم سادات را به شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۷۹۵۰۰۶۷۸۱۰ پرداخت کنند.

حجت الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان نیز در این جلسه به تبیین اهمیت فطریه پرداخت و اظهار کرد: طبق نظر اکثر علما اولویت مصرف زکات فطریه با فقرا است.

وی ادامه داد: اگر فطریه روزه تجمیع و در اختیار یک واحد برای مدیریت آن پول قرار گیرد، بخشی از مشکلات را می‌توان حل کرد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان بیان کرد: ۹۰ درصد مردم فطریه خود را پرداخت می‌کنند و برخی ممکن است فطریه خود را از طرق غیر از مراجع (کمیته امداد و ...) پرداخت می‌کنند که باید اعتمادسازی لازم صورت گیرد.

برچسب ها :

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید :

  1. نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  2. نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  3. نظرات پس از ویرایش ارسال می‌شود.
دیدگاه شما ثبت شد
مطالب پیشنهادی
دل عالم

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به پایگاه خبری دل عالم می باشد.