سه شنبه18 ارديبهشت 1403     Tuesday, May 7, 2024
1402/11/01
کدخبر :100233
6
چاپ :

تعیین تکلیف بیش از ۱۹۰ میلیارد تومان کالای اموال تملیکی کرمان از ابتدای امسال

دادستان کرمان گفت: ارزش پرونده‌های تعیین تکلیف شده اموال منقول سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی در ٩ ماهه سال جاری به میزان ٣۳۱۳ فقره پرونده به ارزش ١٩٠ میلیارد و ٣٣٣ میلیون تومان است.

مهدی بخشی در تشریح این خبر اظهار کرد: ارزش پرونده‌های تعیین تکلیف شده اموال منقول سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی (انهدام، استرداد، فروش و واگذاری) در ٩ ماهه سال جاری به میزان ٣۳۱۳ فقره پرونده به ارزش ١٩٠ میلیارد و ٣٣٣ میلیون تومان است.

به گزارش دل عالم به نقل از ایسنا، وی افزود: بر اساس آمار استخراج شده از ابتدای سال جاری تاکنون ٣٩۶ فقره پرونده به میزان ۴۵ تن کالای قاچاق و تملیکی که تاریخ مصرفشان گذشته بود، برای حفظ سلامت مردم امحا و منهدم شده که عمده این محموله‌ها، کالاهای سریع الفساد و سلامت محور مانند دارو، اقلام خوراکی و … بوده‌اند.

بخشی با تأکید بر اهمیت جلوگیری از رسوب و تسریع در فرایند تعیین تکلیف کالاها، جلوگیری از تحمیل هزینه‌های بالای حفظ و نگهداری در انبارها و جلوگیری از تضییع حقوق بیت المال به واسطه کاهش ارزش ریالی بیان کرد: تعداد ۲۰۰۰ فقره ردیف کالایی به ارزش بیش از ٨٠  میلیارد  و ۶٠١ میلیون تومان کالاهای انبار اموال تملیکی در ٩ ماه گذشته به فروش رفته که رشد قابل توجهی نسبت به مدت مشابه دوره قبل دارد.
 
دادستان کرمان با اشاره به بازدید قبلی خود از سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی استان تصریح کرد: در حال حاضر به نظر می‌رسد با تلاش مدیریت و کارکنان سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی و پیگیری و بازرسی‌های مکرر دادستانی، وضعیت مناسبی در قفسه‌بندی، انبار کالاها و برچسب‌گذاری صورت گرفته و چینش کالاها نظم مناسبی پیدا کرده و وضعیت مطلوبی در کشور داریم. 

وی افزود: بخشی از عدم تعیین تکلیف این کالاها به دلیل عدم تسریع در پاسخگویی از سوی مراجع مربوطه به استعلامات است و در این ارتباط به صورت جدی پیگیرهای لازم از سوی مراجع پاسخگو را انجام خواهیم داد تا حقوق بیت‌المال و اموال مردم تضییع نشود.

برچسب ها :

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید :

  1. نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  2. نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  3. نظرات پس از ویرایش ارسال می‌شود.
دیدگاه شما ثبت شد
مطالب پیشنهادی
دل عالم

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به پایگاه خبری دل عالم می باشد.