دوشنبه17 ارديبهشت 1403     Monday, May 6, 2024
1400/04/12
کدخبر :49942
29
چاپ :

بیش از ۵۳ هزار داوطلب کرمانی در کنکور سراسری ۱۴۰۰ شرکت کردند

بیش از ۵۳ هزار داوطلب کرمانی در کنکور سراسری ۱۴۰۰ شرکت کردند

به گزارش دل عالم به نقل از ایرنا،مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: بیش از ۵۳ هزار داوطلب کنکور در این استان به رقابت می پردازند که از این تعداد ۳۴ هزار و ۲۶۷ نفر زن و ۱۹ هزار و ۹۱ داوطلب مرد هستند.

به گزارش روابط عمومی آموزش و پرورش کرمان، احمد اسکندری نسب روز جمعه در حاشیه بازدید از مدارس محل آزمون کنکور سراسری ۱۴۰۰ افزود: ۶ هزار و ۲۲۴ داوطلب شامل چهار هزار و ۵۸۰ داوطلب زن و هزار و ۶۴۴ داوطلب مرد در روز چهارشنبه نهم تیر ماه سال جاری در گروه آزمایشی هنر   به قاربت پرداختند.

وی اظهار داشت: در گروه آزمایشی ریاضی و فیزیک نیز  پنج هزار و ۵۷۱ داوطلب حضور داشتند که از این تعداد هزار و ۷۵۰ نفر داوطلب زن و سه هزار و ۸۲۱ داوطلب مرد هستند که در روز پنجشنبه دهم تیرماه جاری در کنکور سراسری شرکت کردند.
مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان اظهار داشت: آزمون سراسری در گروه آزمایشی علوم انسانی با شرکت ۱۴ هزار و ۷۳۸ داوطلب شامل ۹ هزار و ۵۶۸ نفر زن و پنج هزار و ۳۷۰ نفر مرد در روز پنجشنبه دهم تیر ماه جاری همزمان با سراسر کشور در استان کرمان نیز برگزار شد.
احمد اسکندری نسب  با بیان اینکه در گروه آزمایشی علوم تجربی ۲۰ هزار و ۲۸۳ نفر داوطلب امروز جمعه یازدهم تیرماه جاری  به رقابت می پردازند گفت:  از این تعداد ۱۴ هزار و ۱۶۷ هزار نفر زن و ۶ هزار و ۱۱۹ نفر مرد است.

وی بیان کرد: در گروه آزمایشی زبان های خارجی ۶ هزار و ۵۴۲ داوطلب در روز شنبه دوازدهم تیر ماه به رقابت می پردازند که از این تعداد چهار هزار و ۴۰۶ داوطلب زن و ۲ هزار و ۱۳۶ داوطلب مرد هستند.
اسکندری نسب با بیان اینکه کنکور سراسری در استان کرمان در مدارس استان و دانشگاه هایی از جمله دانشگاه پیام نور، آزاد اسلامی، شهید باهنر، فنی و حرفه ای در حال برگزاری است گفت: این آزمون در شهرستان های بافت، بردسیر، رابر، راور، رودبار جنوب، عنبر آباد، قلعه گنج، منوجان و نرماشیر  توسط آموزش و پرورش برگزار می شود.
مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان از برگزاری آزمون کنکور سراسری در شهرستان های بم، کرمان و کهنوج با همکاری مشترک دانشگاه ها و آموزش و پرورش خبر داد و گفت: متولی برگزاری کنکور سراسری در شهرستان های انار، جیرفت، زرند، سیرجان، شهربابک و کوهبنان دانشگاه های وابسته به وزارت علوم هستند.
احمد اسکندری نسب گفت: بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته و دستورالعمل های تدوین شده پروتکل های بهداشتی در حوزه های امتحانی ۱۰۰ درصد رعایت می شود و با توجه به شرایط شیوع ویروس کرونا به  تعداد حوزه های امتحانی نسبت به سال های گذشته افزوده شده است.


مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید :

  1. نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  2. نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  3. نظرات پس از ویرایش ارسال می‌شود.
دیدگاه شما ثبت شد
مطالب پیشنهادی
دل عالم

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به پایگاه خبری دل عالم می باشد.