دوشنبه17 ارديبهشت 1403     Monday, May 6, 2024
1402/07/15
کدخبر :94155
12
چاپ :

بانوی ورزشکار کرمانی رکوردم را ثبت گینس کنید

هرچند شاید خیلی‌ها زنان را به ورزش پاورلیفتینگ توصیه نکنند اما بانوی کرمانی توانسته در این عرصه هم صاحب سبک و افتخارآفرین شود و هم رکوردهایی را در بخشهایی از این ورزش ثبت کند.

هرچند همگان بانوان را به ورزش به طور کلی و رشته های سبک تر و راحت تر توصیه می کنند و معتقدند سلامت مادران یا پیگیری مادران برای سلامت و ورزش، کل خانواده را نیز تحت تاثیر قرار می دهد، اما در این میان گرایش به برخی رشته های خاص که تاکنون بیشتر در اختیار مردان بوده، خود پدیده ای است که بانوی کرمانی به آن پرداخته است.

به گزارش دل عالم به نقل از ایسنا، ورزشکار پاورلیفتینگ کرمانی دارنده رکورد نگهداشتن خودرو به وزن یک تن و ۵۰۰ کیلوگرم می گوید که این رکورد برای نخستین بار در دنیا اتفاق افتاده و باید ثبت جهانی گینس شود.

مریم اسفندیارپور  با قدردانی از پهلوان نامدار کرمانی ناصر شجاعی به عنوان مربی او، افزود: اولین بار پراید را روی پاهای خود بلند کردم و بار دوم این کار را در مورد پژو پارس انجام دادم و آخرین رکوردم نیز نگهداشتن یکهزار و ۵۰۰ کیلوگرم روی پاهایم بود.

وی با بیان اینکه انجام این کار برای نخستین بار در کرمان و ایران برای من جای خوشحالی دارد اظهار داشت: از مسئولان درخواست می کنم که این رکورد ثبت گینس شود.

رییس کمیته پاورلیفتینگ کارگری بانوان کشور گفت: متاسفانه گینس در ایران نمایندگی ندارد و باید در کشورهای همسایه این کار انجام شود که ممکن است آنها هم این رکورد را به نام خودشان ثبت کنند.

زنان ضعیف نیستند

وی با اشاره به اینکه بانوان نباید هیچ گاه خودشان را دست کم بگیرند عنوان کرد: با ثبت این رکورد، در مقابل کسانی که تحقیرآمیز و ضعیف به زن نگاه می کنند، می خواهم این را تفهیم کنم که زنان ضعیف نیستند و اگر بخواهند می توانند بزرگترین کارها را حتی در عرصه های ورزشی انجام دهند و این جسارت در زنان وجود دارد.

اسفندیارپور در خصوص لقب دریافت پهلوان زن نیز گفت: خود را لایق این نام وزین نمی دانم زیرا قهرمانان واقعی این کشور مادران، همسران و دختران شهدا هستند و وزنه هایی که من بلند می کنم در مقابل صبوری و استقامت این عزیزان هیچ است.

مریم اسفندیارپور به عنوان رییس کمیته پاورلیفتینگ جامعه کارگری بانوان کشور دارای لقب پهلوان زن است و رکورد نگهداشتن خودرو با وزن یک تن و ۵۰۰ کیلوگرم روی پاها را دارد.

برچسب ها :

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید :

  1. نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  2. نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  3. نظرات پس از ویرایش ارسال می‌شود.
دیدگاه شما ثبت شد
مطالب پیشنهادی
دل عالم

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به پایگاه خبری دل عالم می باشد.