سه شنبه18 ارديبهشت 1403     Tuesday, May 7, 2024
1400/02/27
کدخبر :47445
29
چاپ :

بازار مرغ در استان به ثبات نسبی رسیده است

استاندار کرمان گفت: «هدف راهبردی ما ایجاد تعادل بین میزان تولید و مصرف مرغ استان است، ضمن این‌که رصد و پایش از تولید تا کشتار باید صورت گیرد».

به گزارش دل عالم به نقل از فردای کرمان ، استاندار کرمان در کمیته‌ی استانی قرارگاه ساماندهی مرغ با بیان این‌که وضعیت بازار مرغ در استان به حالت ثبات نسبی رسیده است، گفت: «هدف راهبردی ما ایجاد تعادل بین میزان تولید و مصرف مرغ استان است، ضمن این‌که رصد و پایش از تولید تا کشتار باید صورت گیرد».

 علی زینی‌وند در نهمین کمیته‌ی استانی قرارگاه ساماندهی مرغ با موضوع نحوه‌ی تولید مرغ در استان که با حضور مدیرکل اطلاعات، دادستان کرمان، معاون اقتصادی استاندار و رئیس سازمان جهاد کشاورزی برگزار شد، بیان کرد: «با همکاری دستگاه‌های مختلف ازجمله دادستانی، جهاد کشاورزی و ... وضعیت بازار مرغ در استان به حالت ثبات نسبی رسیده است».

وی به تکلیف سازمان جهاد کشاورزی استان برای افزایش ظرفیت تولید استان تا حد ممکن اشاره کرد و افزود: «هدف راهبردی ما ایجاد تعادل بین میزان تولید و مصرف مرغ استان است، ضمن این‌که رصد و پایش از تولید تا کشتار باید صورت گیرد».

استاندار کرمان اظهار کرد: «تا پایان خرداد ماه تمام مجوزهای لازم برای افزایش ظرفیت زنجیره‌ی مرغ استان باید دریافت و شبکه‌ی سنتی تامین مرغ از استان‌های دیگر نیز برقرار باشد».

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان نیز در این نشست گزارشی از میزان جوجه‌ریزی و ظرفیت استان برای تولید مرغ ارائه داد و چالش‌ها و مشکلات پیش‌روی این حوزه را بیان کرد.

عباس سعیدی خاطرنشان کرد: «سه مزرعه‌ی تولید جوجه یک‌روزه و تخم نطفه‌دار در استان فعال هستند و نیاز ماهانه‌ی کنونی استان دو میلیون و 700 هزار قطعه جوجه‌ریزی است».

برچسب ها : استاندار کرمان

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید :

  1. نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  2. نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  3. نظرات پس از ویرایش ارسال می‌شود.
دیدگاه شما ثبت شد
مطالب پیشنهادی
دل عالم

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به پایگاه خبری دل عالم می باشد.