دوشنبه17 ارديبهشت 1403     Monday, May 6, 2024
1400/04/17
کدخبر :50287
44
چاپ :

امکان هیچ پرداختی از سوی دولت برای عوارض شهرداری در اقدام ملی مسکن وجود ندارد

امکان هیچ پرداختی از سوی دولت برای عوارض شهرداری در اقدام ملی مسکن وجود ندارد

به گزارش دل عالم به نقل از ایسنا،معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی با اشاره به اینکه در پروژه اقدام ملی مسکن در کرمان مشکل عوارض شهرداری وجود دارد که انتظار می رود تخفیف داده شود و در کل کشور هم شهرداری ها همکاری داشتند، افزود: امکان پرداخت هیچ ریالی از سوی دولت به شهرداری وجود ندارد و در نتیجه مردم باید سهم آورده خود را افزایش دهند و در حقیقت شهرداری به شهروندان کرمانی تخفیف می دهد.

"محمود محمودزاده" ظهر امروز ۱۶ تیرماه در جلسه شورای مسکن استان کرمان اظهار کرد:  به دلیل وضعیت اقتصادی موجود زمان دسترسی خانوارها به مسکن فاصله زیادی ایجاد کرده بود و طرح اقدام ملی مسکن برای دسترسی آسانتر کلید خورد که این پروژه حاکمیت نظام است و پروژه وزارت راه و شهرسازی نیست.

وی افزود: در حال حاضر بیش از ۵۳۰ هزار واحد طرح اقدام ملی مسکن در کشور در حال ساخت است و تعدادی از این واحدهای مسکونی افتتاح شده و در شهر کرمان از ستاد اجرایی فرمان امام (ره) درخواست کمک کردیم تا کمک کنند.

محمودزاده با اشاره به اینکه براساس توافق با ستاد اجرایی زمین مدنظر با قیمت بسیار پایین در اختیار گذاشته شده، تصریح کرد: از شهردار و شورای شهر کرمان هم درخواست داریم که کمک کنند تا مردم نفع آن را ببرند؛ در اجرای این پروژه هیچ ارزش افزوده ای هم نصیب ستاد اجرایی فرمان امام (ره) نمی شود و انتظار می رود دستگاه های متولی شهر کرمان همکاری کنند.

معاون وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: در شهر کرمان زمین دولتی نداریم و زمینی که ستاد اجرایی فرمان امام(ره) هدیه کرده است را باید اجر نهاد و تقدیر کرد و سایر زیرساختها را برای اجرای پروژه فراهم کنیم.

وی با اشاره به اینکه در این پروژه مشکل عوارض شهرداری وجود دارد که انتظار می رود تخفیف داده شود و در کل کشور هم شهرداری ها همکاری داشتند، افزود: امکان پرداخت هیچ ریالی از سوی دولت به شهرداری وجود ندارد و در نتیجه مردم باید سهم آورده خود را افزایش دهند و در حقیقت شهرداری به شهروندان کرمانی تخفیف می دهد.

محموزاده اظهار کرد: تسهیلات طرح اقدام ملی مسکن از ۱۰۰ میلیون به ۲۵۰ میلیون تومان افزایش پیدا کرده و به همین نسبت برای تامین زیرساخت های پروژه سهم آورده مردم هم افزایش پیدا کرده که اقشار کم درآمد که هدف طرح بودند با مشکل روبه رو خواهند شد پس نباید هزینه اضافه به مردم تحمیل کنیم.

به گزارش ایسنا، دکتر"علی زینی وند" استاندار کرمان نیز در این جسه اظهار کرد: در پروژه اقدام ملی مسکن هیچ بهانه ای برای کندی پروژه پذیرفته نیست و مسئولان مشکلات این طرح در استان را شفاف عنوان کنند تا تصمیم گیری شود.

وی افزود: متقاضیان این طرح از اقشار کم درآمد جامعه هستند که وسایل زندگی خود را فروختند و در پروژه ثبت نام کردند.

زینی وند با تاکید بر اینکه شهرداری کرمان تا پایان هفته آینده نسبت به صدور پروانه پروژه اقدام ملی مسکن اقدام کند، گفت: عملیات اجرایی این پروژه نباید متوقف شود و دستگاه های متولی باید همکاری کنند.

استاندار کرمان بیان کرد: مشکل تامین آب شرب کارگری و آب کارگاهی پروژه اقدام ملی مسکن در شهر کرمان باید هر چه سریع تر حل شود.

همچنین در این جلسه "سیدمصطفی آیت اللهی موسوی" معاون عمرانی استاندار کرمان بیان کرد: پروژه ستاد اجرایی فرمان امام(ره) در اجرای طرح اقدام ملی مسکن مشکل تامین زیرساخت آب و برق دارد و اداره راه و شهرسازی باید سهمیه استان برای تامین این زیرساخت ها را فراهم کند.

وی افزود: براساس قانون، شهرداری حق تخفیف در صدور پروانه شهرداری را ندارد و بنابراین باید پول عوارض شهرداری برای صدور پروانه کامل پرداخت شود و یا از جای دیگری تامین اعتبار کرد.


مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید :

  1. نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  2. نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  3. نظرات پس از ویرایش ارسال می‌شود.
دیدگاه شما ثبت شد
مطالب پیشنهادی
دل عالم

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به پایگاه خبری دل عالم می باشد.