دوشنبه17 ارديبهشت 1403     Monday, May 6, 2024
1400/04/22
کدخبر :51090
35
چاپ :

امام جمعه کرمان مدیریت مصرف انرژی نیازمند سازوکار جدی است

امام جمعه کرمان: مدیریت مصرف انرژی نیازمند سازوکار جدی است

به گزارش دل عالم به نقل از ایرنا،نماینده ولی فقیه و امام جمعه کرمان با اشاره به مدیریت مصرف برق توسط دولت و مردم گفت: مدیریت مصرف انرژی نیازمند تغییر و تدوین ساز و کار جدی توسط دولت است.

به گزارش روز دوشنبه روابط عمومی شرکت توزیع برق شمال کرمان حجت الاسلام حسن علیدادی سلیمانی در دیدار مدیرعامل شرکت توزیع برق شمال کرمان افزود: بخشی از چالش های آب، برق و گاز با مدیریت درست مصرف و تغییر الگوی مردم در زندگی رفع می شود.

وی افزود: امیدوارم مردم با شناخت و درک واقعی از شرایط حساس و یارانه ای که دولت بابت حامل های انرژی پرداخت می‌کند شاهد این تغییر سبک زندگی باشیم.   

علیدادی سلیمانی با تاکید برمدیریت مصرف انرژی برق گفت: دولت ها باید یک سقف مصرف تعیین کنند که مشترکان اگر از سقف تجاوز کردند قیمت واقعی و تمام شده برق برای آنان محاسبه شود به نحوی که مردم مصرف خود را مدیریت کنند.  

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق شمال استان نیز با ارائه گزارشی از  خدمات شرکت به چالش های پیش روی صنعت برق اشاره کرد.

محمد سلیمانی ساردو افزود: با توجه به تورم نیروی انسانی در برخی بخش‌های شرکت توزی برق  شمال کرمان  هرگونه جذب و بکارگیری نیرو  برحسب تخصص و دانش نیروی انسانی با اخذ مجوز شرکت توانیر و از طریق آزمون یا روش‌های عادلانه صورت خواهد گرفت.  

 وی با اشاره به افزایش نیافتن قیمت انشعاب از سال ۱۳۹۷ تاکنون گفت: بطور میانگین از هر مشترک ۲ میلیون و پانصد هزارتومان بابت امتیاز برق و سایر تجهیزات آن گرفته می‌شود اما بیش از ۱۰ میلیون تومان برای هر اشتراک  هزینه می کنیم که این امر منجر شده تا خدمات رسانی توزیع برق یک روند کندی به خود بگیرد.  

مدیرعامل شرکت توزیع برق شمال کرمان بیان کرد: در بحث فروش انرژی نیز بین قیمت‌های تکلیفی و تمام شده تفاوت وجود دارد که از عوامل اصلی کاهش نقدینگی و توسعه زیرساخت برق است.
وی با اشاره به طرح کرامت خورشید اظهار داشت: خوشبختانه با اجرای این طرح با محوریت کمیته امداد امام (ره) و احداث نیروگاه های کوچک و خانگی برای مددجویان  با عقد تفاهم نامه خرید تضمینی برق حاصل از پنل های خورشیدی انجام و صورتحساب آن به حساب مددجویان  به عنوان درآمد فروش انرژی خورشیدی واریز می شود.


مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید :

  1. نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  2. نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  3. نظرات پس از ویرایش ارسال می‌شود.
دیدگاه شما ثبت شد
مطالب پیشنهادی
دل عالم

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به پایگاه خبری دل عالم می باشد.