سه شنبه18 ارديبهشت 1403     Monday, May 6, 2024
1400/03/23
کدخبر :48115
30
چاپ :

اعاده 56 هکتار از اراضی ملی به بیت المال به ارزش 141 میلیارد تومان در کرمان

دادستان عمومی و انقلاب استان کرمان گفت: در سال جاری نیزبا همت مجموعه قضایی و راه و شهرسازی واجرای 11مورد احکام قضایی، زمینه اعاده شش هکتار از اراضی ملی به ارزش 200 میلیارد تومان به بیت المال فراهم شده

به گزارش دل عالم به نقل از ایسنا،دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان از اعاده 56 هکتار از اراضی ملی با ارزش 141 میلیارد تومان به بیت المال در سال گذشته خبر داد و گفت: در سال جاری نیز با همت مجموعه قضایی و راه و شهرسازی و اجرای 11 مورد احکام قضایی، زمینه اعاده شش هکتار از اراضی ملی به ارزش 200 میلیارد تومان به بیت المال فراهم شده است.

، "دادخدا سالاری" در نشست مشترک با مدیرکل و معاونین راه و شهرسازی استان اظهار کرد: کارخانه خانه سازی کرمان نیز به عنوان یکی از اموال و املاک متعلق به دولت از اموال بیت المال محسوب می شود و دادستانی کرمان با پیگیری اداره کل راه و شهرسازی در صدد تعیین تکلیف این واحد اقتصادی است.

وی با اشاره به این مطلب که تعیین تکلیف کارخانه خانه سازی کرمان در اختیار مجموعه وزارت راه و شهرسازی است، افزود: پیگیری های لازم ازسوی اداره کل راه و شهرسازی استان کرمان از وزارت راه و شهرسازی در دست انجام است و تاکید مجموعه اجرایی و قضایی استان کرمان بر راه اندازی و احیای مجدد این کارخانه است.

مدعی العموم تصریح کرد: از آنجا که داشتن مسکن حق هر شهروند است و از سوی دیگر تامین مسکن هزینه های سنگینی را به افراد تحمیل می کند، تاکید بر این است که اقدامات لازم برای راه اندازی مجدد این کارخانه در جهت تامین مسکن ارزان و با کیفیت برای مردم انجام شود.

سالاری گفت: بر مبنای اقدامات راه و شهرسازی استان کرمان کارهای بسیار خوبی در حوزه حراست و صیانت از حقوق بیت المال و حفظ حقوق عامه انجام شده است.

وی با اشاره به این مطلب که اداره کل راه و شهرسازی به عنوان نماینده بیت المال در حفاظت از اراضی ملی به شمار می رود، گفت: اقدامات خوبی به منظور جلوگیری از تضییع حقوق بیت المال در بخش زمین و مسکن انجام شده و انتظار می رود با توسعه اقدامات پیشگیرانه از ایجاد پرونده های قضایی جلوگیری شود.

سالاری اجرای قانون حدنگار را از راهکارهای مهم پیشگیری از تضییع حقوق بیت المال در حوزه زمین و مسکن برشمرد و ادامه داد: در راستای تقویت یگان حفاظت راه و شهرسازی نیز اقدامات خوبی طی سال گذشته انجام شده که انتظار می رود با توسعه و تکمیل این اقدامات، زمینه مناسب تری برای حراست و صیانت از اموال عمومی فراهم شود.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان تصریح کرد: متناسب سازی حق الزحمه نیروهای دست اندرکار در حوزه حراست و صیانت از حقوق عامه در حوزه زمین و مسکن و متناسب سازی حقوق کارکنان راه و شهرسازی با میزان مسئولیت آنها نیز در زمینه حفاظت، صیانت و پیشگیری از تضییع حقوق بیت المال در حوزه زمین و مسکن بسیار اثرگذار خواهد بود.

وی با تاکید بر این مطلب که اقدام در راستای صیانت از بیت المال در حقیقت در زمینه پیشگیری از وقوع جرم تاثیر به سزایی دارد، ادامه داد: اقدامات انجام شده در این حوزه نیز در راستای احیای حقوق عامه انجام می شود.

سالاری در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به این مطلب که موضوع سیما منظر شهری در سطح کشور و از جمله در استان کرمان دچار لجام گسیختگی و ناهمگونی است، ادامه داد: لازم است که اداره کل راه و شهرساری استان کرمان بر مبنای مسئولیت های قانونی خود به این موضوع ورود جدی کرده و با ضابطه مند کردن اقدامات حوزه سیما منظر شهری، مردم را به رعایت اصول و قوانین این حوزه پایبند کند زیرا سیما و منظر شهری مطلوب و زیبا نیز از حقوق عمومی به شمار می رود و باید مورد حمایت قرار گیرد.

وی بر تکمیل مسکن های مهر نیز تاکید کرد و گفت: در راستای حل مشکل پروژه مسکن مهر بیلوکاران مقرر شده که در نشست مشترک اقتصاد مقاومتی و شورای حفظ حقوق بیت المال برنامه ریزی های لازم انجام و مصوبات آن در اسرع وقت اجرایی شود.

سالاری به موضوع طرح اقدام ملی نیز اشاره کرد و گفت: لازم است که مشکلات احتمالی این طرح نیز از هم اکنون مورد رصد قرار گرفته و راهکارهای پیشگیری و رفع آنها اندیشیده شود.

وی در ادامه با اشاره به این مطلب که وضعیت بزرگراه های استان کرمان متناسب با شرایط این استان و مردم آن نیست، عنوان کرد: استان کرمان از نظر جغرافیایی به عنوان کریدور شمال به جنوب و شرق به  غرب به شمار می رود و از این رو لازم است که نسبت به دو بانده کردن جاده های این استان اقدامات لازم صورت گیرد.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان تصریح کرد: اقدام در راستای ساماندهی جاده های دو بانده در استان کرمان حرکتی در جهت حفظ حقوق عامه است که ضمن کاهش هزینه های بیمه ای و درمانی و خسارت های جانی و مالی، از اتلاف سوخت و سرمایه های کشور که در قالب سوبسید حامل های انرژی پرداخت می شود، نیز جلوگیری می شود.

وی با اشاره به این مطلب که هیچ فردی از نیروی متخلف حمایت نمی کند، بیان کرد: مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان در راستای شناسایی و برخورد با نیروهای متخلف راه و شهرسازی شهرستان، سالم سازی اداری و صیانت از نیروی انسانی همکاری بسیار خوبی با مجموعه قضایی استان داشته که جای تقدیر دارد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان نیز در این نشست گفت: طی سال جاری ضمن اجرای ۱۱ مورد حکم قضایی، اراضی تصرفی به ارزش ۲۰۰ میلیارد تومان از ید زمین‌خواران و متصرفان خارج شده است.

"علی حاجی زاده" اظهار کرد: در راستای اجرای طرح اقدام ملی مسکن  نیز در سطح استان کرمان ۵۷ هزار و ۱۸۶ عضو ثبت نام کرده اند و کار اجرای ۵۷۸۵ واحد آغاز شده است.

 وی با بیان این مطلب که تعداد ۱۱۱۶ واحد مسکن اقدام ملی تحویل شده و تعداد ۲۴۸ واحد در راستای اجرای طرح اقدام ملی در شمال استان کرمان آماده افتتاح است، گفت: استان کرمان در اجرای این طرح از استانهای برتر وپیشرو  کشور به شمار می رود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان یادآور شد: مرحله پنجم ثبت نام طرح اقدام ملی نیز در استان کرمان همزمان با سراسر کشور به صورت تمام الکترونیکی در تعدادی از شهرهای استان آغاز شده است.

 حاجی زاده ارزش پروژه های راه و ساختمان های دولتی را  در شمال استان کرمان را بیش از 2000 میلیارد تومان ذکر کرد و ادامه داد: طرح توسعه عمران شهری ۵۶ شهر شمال استان کرمان نیز تدوین شده و این طرح در ۱۲ شهر در حال بازنگری است.

وی یادآور شد: یک هزار و ۱۲۷ واحد مسکن مهر ناتمام در استان کرمان وجود دارد که با همراهی دستگاه قضایی استان تلاش می‌شود که مشکلات آنها برطرف شده و این واحدها در اسرع وقت تکمیل شده و در اختیار صاحبان آنها قرار گیرد.


مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید :

  1. نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  2. نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  3. نظرات پس از ویرایش ارسال می‌شود.
دیدگاه شما ثبت شد
مطالب پیشنهادی
دل عالم

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به پایگاه خبری دل عالم می باشد.