يكشنبه16 ارديبهشت 1403     Sunday, May 5, 2024
1400/04/20
کدخبر :50892
39
چاپ :

استاندار کرمان از روند ساخت مرکز پرتودرمانی بیماران سرطانی بازدید کرد

استاندار کرمان از روند ساخت مرکز پرتودرمانی بیماران سرطانی بازدید کرد

به گزارش دل عالم به نقل از ایرنا، استاندار کرمان روز شنبه از روند ساخت و تکمیل پروژه مرکز پرتودرمانی انجمن حمایت از بیماران سرطانی یاس استان بازدید کرد و در جریان آخرین وضعیت آن قرار گرفت.

 علی زینی‌وند در جریان این بازدید گفت: احداث مرکز پرتودرمانی خیریه یاس استان ضروری بود که توسط خیرین و افراد باسابقه خوب راه‌اندازی می‌شود.

وی با بیان اینکه خیرین برای احداث این مرکز سرمایه خوبی نیز جذب کرده اند اظهارداشت: این طرح مرکز پرتو درمانی حیاتی برای بیماران نیازمندی که از مراکز درمانی دورند محسوب می شود لذا از آن حمایت می کنیم.

زینی‌وند تاکید کرد: از امکانات استان استفاده و موانع پروژه را رفع می‌کنیم که باوجود نیاز به آن، به سرعت به بهره برداری برسد.

وی عنوان کرد: واحدهای بزرگ استان کرمان در اجرای مسئولیت های اجتماعی خود کوتاهی نکردند اما نیاز بود این حمایت‌ها هدفمند شود که سازمان مسئولیت‌های اجتماعی را برای ساماندهی این حمایت‌ها پیشنهاد دادیم زیرا باید این حوزه ساماندهی و اولویت بندی می‌شد.

استاندار کرمان افزود: اکنون مشکل منابع نداریم و در این خصوص کوتاهی از بخش خصوصی ندیدیم و مشکلات احداث پروژه پرتو درمانی خیریه یاس کرمان پیگیری می شود که بخشی از هزینه را در استان کمک کنیم.

وی همچنین با بیان اینکه مبنای کار در پروژه پرتودرمانی خیریه یاس کرمان به‌گونه‌ای تعریف شده که پیشرفته و مطابق شان مردم کرمان و تاسیس کنندگان آن باشد گفت: همچنین بایستی برای مناطق محروم و دورافتاده استان به ویژه منطقه جنوب استان نیز مشابه آن انجام شود.

زینی وند افزود: باید برنامه ای تعریف کرد که از امکانات استان کرمان در تمامی نقاط بهره لازم را برد و در این خصوص صنایع و معادن استان بسیارند و نباید تمرکز را به ۲ یا سه واحد خاص متمرکز کرد.

وی اظهار داشت: فرماندار کرمان، شهردار و معاون عمرانی استانداری در این خصوص نشستی را تشکیل دهند و تصمیمات لازم را اتخاذ کنند که فرایند حمایت از این پروژه را پیگیری کنیم و جمع بندی آن اعلام شود که اگر نیاز به تصمیم در استان است انجام دهیم یا اینکه نیاز پروژه از سایر مجموعه ها پیگیری شود زیرا کار مهمی برای استان است.

زینی وند با اشاره به انجام کارهای بزرگ برای توسعه بهداشت و درمان استان کرمان گفت: باوجود ابزار سنتی نمی‌توان کار درمان را به‌درستی پیش برد لذا لازم است و باید به سمت دانش روز  پیش رفت.

نماینده عالی دولت در استان کرمان نصریح کرد: باید دانش سال‌های آینده را پیش بینی کرد و در حالت انعطاف، زمینه استفاده از تکنولوژی های آینده را نیز در پروژه‌های درمانی خود به کار برد.

به گزارش ایرنا با ساخت مرکز تخصصی پرتو درمانی ( رادیوتراپی ) انجمن خیریه حمایت از مبتلایان به سرطان یاس کرمان، بیماران استان کرمان و استان های هم جوار می توانند از خدمات  آن بهره مند شوند؛ این مرکز در نزدیکی مجموعه درمانی افضلی پور کرمان درحال احداث است.

براساس گزارش ها این مرکز درمانی که با پیشرفت فیزیکی ۵۲ درصد برای تکمیل و تجهیز به ۲۵ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

برچسب ها : استاندار کرمان

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید :

  1. نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  2. نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  3. نظرات پس از ویرایش ارسال می‌شود.
دیدگاه شما ثبت شد
مطالب پیشنهادی
دل عالم

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به پایگاه خبری دل عالم می باشد.